wer

طرح های جدید بیمه ای رونمایی می شود

تصویر روز: شرکت بیمه تجارت نو فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با پشتوانه سهامداران بزرگ خود از جمله بانک تجارت، پست بانک، نفت وگاز پارسیان و… جهت ارایه خدمات تخصصی در رشته های مختلف بیمه ای آغاز کرده است.نیما نورالهی به عنوان جوانترین مدیرعامل صنعت بیمه با ۳۶ سال سن در اولین تجربه مدیرعاملی خود در این شرکت بیمه ای که شرکت نوپایی نیز است درصدد است اتفاقات تازه‌ای را رقم بزند.
به گزارش تصویر روز نیما نورالهی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به سرمایه اولیه ۲۵۰ میلیارد تومانی ثبت شده این شرکت گفت: طبق قانون تجارت شرکت‌ها حداکثر ظرف پنج سال باید نسبت به تکیل سرمایه خود اقدام نمایند درصورتیکه این مدت برای بیمه تجارت نو دو سال در نظر گرفته شد که این موعد در فرودین ماه ۹۷ به پایان رسید.
مدیرعامل بیمه تجارت نو در ادامه افزود: طبق قانون سازمان بورس ما باید کاهش سرمایه می دادیم و بیمه مرکزی نیز تایید خود را مبنی تامین حداقل ۲۵ میلیارد تومان در یک حساب را اعلام کرد و قرارشد با برگزاری مجمع تا پایان اسفند ماه سال جاری ،سرمایه شرکت به ۱۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته برسد.
وی گفت: مجمع فوق العاده بیمه تجارت نو در ۱۵ دی برگزار میگردد.
نورالهی با اشاره به اینکه کاهش سرمایه این شرکت هیچ خللی در توانگری مالی بیمه تجارت نو ایجاد نمی کند افزود:کاهش سرمایه صرفا یک موضوع قانونی برای تکمیل سرمایه شرکت به نحو قانونی است و ظرف دو سال آینده انجام خواهد شد.
وی از برنامه ریزی برای رسیدن به سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با متنوع سازی پرتفوی شرکت وهمچنین عقدقرار دادهای جدید همچون کمیته امداد، شرکت ملی نفتکش و حضور یکی از شرکت های وابسته به آستان قدس رضوی در ترکیب سهامداران می توان شاهد رشد بیش از گذشته پرتفوی شرکت بود.
وی عقد قراردادبا کمیته امداد حضرت امام خمینی در کشور را۱۰۰ میلیارد تومانی عنوان کرد.
وی همچنین از برنامه های بیمه تجارت نو برای توسعه بیمه های عمر و زندگی درآینده ای نزدیک خبرداد وگفت:۳ طرح مستقل ونو بیمه ای رونمایی وتا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
نورالهی در خصوص وصول مطالبات شرکت نیزگفت:به محض ورود به شرکت،کمیته وصول مطالبات را تشکیل دادم که در نتیجه این اقدامات متوسط دوره وصول مطالبات از ۱۶۰روز به پایین تر از ۵۰روز رسیده است.
مدیرعامل بیمه تجارت نو در ادامه افزود: بیش از۴۰ هزار نمایندگی فروش در سراسر کشور وجود دارد که ۸۰ درصد آنها بیمه نامه شرکت های بزرگی چون ایران، البرز، آسیا و دانا را عرضه می کنند؛ در چنین شرایطی توسعه پرتفوی بیمه شرکت های نوپا همچون تجارت نو سخت و زمانبر است.این در حالی است که شرایط در صنعت بیمه به نفع شرکت های قدیمی تر است، ولی در عین حال بازدهی سرمایه در آن شرکت ها هم پایین تر است و شرکت های بزرگ با زیان انباشته در صورت های مالی و نیروی انسانی مازاد روبرو هستند که قیمت تمام شده بیمه نامه آنها را بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *