تصویر روز: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاه های مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم .
به گزارش تصویر روز «بهمن حسین زاده» در دومین نمایشگاه و همایش بینالمللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران حجم تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷ را بیش از ۳۵ تریلیون دلار اعلام کرد و افزود :بخشی از این درآمد به دلیل فعالیت ۱۴۰ هزار نمایشگاه بین المللی در پنج هزار و ۲۸۳ شهر جهان به دست آمده است .
وی به این نکته اشاره کرد که نمایشگاه های بین المللی وظیفه بازاریابی برای هزاران نوع کالا و خدمت را در سطح جهان بر عهده دارند و در این راستا ایران نیز نیازمند ارتقای زیرساخت های صنعت نمایشگاهی است .
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی در بخش دیگری از سخنان خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همه مسئولان و دست اندرکاران بخش های اقتصادی و بازرگانی کشور خواست تا حمایت خود را برای ارتقای صنعت نمایشگاهی در کشور بکار گیرند.
حسینزاده گفت: به منظور ارتقای زیر ساختهای صنعت نمایشگاهی باید سرمایهگذاری در آموزشهای تخصصی نمایشگاهی، بازسازی سالنهای نمایشگاهی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایهگذاری مشترک، تلاش برای بهرهمندی سایت نمایشگاه از مترو تهران، تنوع خدمات نمایشگاهی و سرمایهگذاری بخش خصوصی در این مقوله و توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات و بهرهگیری بهینه از ان در دستور کار قرار گیرد .
وی با تاکید بر تعامل و هماهنگیهای بینبخشی افزود :ارتباط نزدیک و تعامل سازنده با دستگاههای اجرایی مرتبط با صنعت نمایشگاهی و هماهنگی نزدیک و سازنده با انجمنها، اتحادیهها و تشکلهای مرتبط با این صنعت در راستای بهبود و توسعه صنعت نمایشگاهی ضروری است .
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی اظهار کرد :برندینگ در صنعت نمایشگاهی و تنوع در تخصصی کردن نمایشگاهها باید به درستی تبیین شود به این منظور، ایجاد نمایشگاه های برندینگ در بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی که در زیر بخشهای مربوطه دارای مزیتهای رقابتی و نسبی هستند ضروری است .
حسین زاده گفت: همچنین باید نمایشگاههای تخصصی در فعالیتهای جدید کالا و خدمات و استارت آپ ها ایجاد شود.
وی تاکید کرد: شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی حمایت خود را ازصنعت گران، بازرگانان، کارآفرینان و همه دستاندرکاران صنعت نمایشگاهی کشور برای برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارج از کشور در راستای ارتقاء صنعت و توسعه تجارت کشور اعلام میکند و تمام توان مدیریتی و قابلیت ها و توانمندی های خود را در این مسیر به کار خواهد بست .
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دریافت مصوبه هیات وزیران نسبت به ساماندهی محل برگزاری اکسپوی ایران اقدام شده و همچنین برای جذب سرمایه گذار در اراضی پرند به منظور ساخت مرکز تجارت جهانی تلاش شده است.
وی تأکید کرد: توسعه و نفوذ در سایر کشورها بدون برگزاری نمایشگاه های بین المللی بویژه در سایر نقاط جهان میسر نمی شود.
دیدگاهتان را بنویسید