f2e78c1d 8d3d 4986 96c1 1c5

درخواست مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه از وزیر صنعت

تصویر روز: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاه های مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم .

به گزارش تصویر روز «بهمن حسین زاده»  در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران حجم تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷ را بیش از ۳۵ تریلیون دلار اعلام کرد و افزود :بخشی از این درآمد به دلیل فعالیت ۱۴۰ هزار نمایشگاه بین المللی در پنج هزار و ۲۸۳ شهر جهان به دست آمد‌ه است .

وی به این نکته اشاره کرد که نمایشگاه های بین المللی وظیفه بازاریابی برای هزاران نوع کالا و خدمت را در سطح جهان بر عهده دارند و در این راستا ایران نیز نیازمند ارتقای زیرساخت های صنعت نمایشگاهی است .

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگا‌ه‌های بین المللی در بخش دیگری از سخنان خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همه مسئولان و دست اندرکاران بخش های اقتصادی و بازرگانی کشور خواست تا حمایت خود را برای ارتقای صنعت نمایشگاهی در کشور بکار گیرند.

حسین‌زاده گفت: ‌به منظور ارتقای زیر ساخت‌های صنعت نمایشگاهی باید سرمایه‌گذاری در آموزشهای تخصصی نمایشگاهی، بازسازی سالن‌های نمایشگاهی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مشترک، تلاش برای بهره‌مندی سایت نمایشگاه از مترو تهران، تنوع خدمات نمایشگاهی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مقوله و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بهره‌گیری بهینه از ان در دستور کار قرار گیرد .

وی با تاکید بر تعامل و هماهنگی‌های بین‌بخشی افزود :ارتباط نزدیک و تعامل سازنده با دستگاههای اجرایی مرتبط با صنعت نمایشگاهی و هماهنگی نزدیک و سازنده با انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط با این صنعت در راستای بهبود و توسعه صنعت نمایشگاهی ضروری است .

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد :برندینگ در صنعت نمایشگاهی و تنوع در تخصصی کردن نمایشگاهها باید به درستی تبیین شود به این منظور، ایجاد نمایشگاه های برندینگ در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی که در زیر بخش‌های مربوطه دارای مزیت‌های رقابتی و نسبی هستند ضروری است .

حسین زاده گفت:‌ همچنین باید نمایشگاههای تخصصی در فعالیتهای جدید کالا و خدمات و استارت آپ ها ایجاد شود.

وی تاکید کرد:‌ شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی حمایت خود را ازصنعت گران، بازرگانان، کارآفرینان و همه دست‌اندرکاران صنعت نمایشگاهی کشور برای برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارج از کشور در راستای ارتقاء صنعت و توسعه تجارت کشور اعلام می‌کند و تمام توان مدیریتی و قابلیت ها و توانمندی های خود را در این مسیر به کار خواهد بست .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دریافت مصوبه هیات وزیران نسبت به ساماندهی محل برگزاری اکسپوی ایران اقدام شده و همچنین برای جذب سرمایه گذار در اراضی پرند به منظور ساخت مرکز تجارت جهانی تلاش شده است.

وی تأکید کرد: توسعه و نفوذ در سایر کشورها بدون برگزاری نمایشگاه های بین المللی بویژه در سایر نقاط جهان میسر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *