تصویر روز: معاون مهندسی پارس خودرو اعلام کرد: هم اکنون روزانه ۲۰ دستگاه کوئیک آر پلاس تولید میشود که از ابتدای ماه آینده به ۴۰ دستگاه افزایش مییابد و در صورت تقاضا و کشش بازار، تا یکصد دستگاه در روز، قابل تولید است.
شهریار طهماسبی افزود: بعد از تولید انبوه کوئیک آر و عرضه آن به بازار، متقاضیان خواستار افزایش آپشنهای مختلفی روی این خودرو شدند که در نهایت، آبان سال قبل این خودرو تعریف و طراحی شد و نخستین نمونه آن، بهمن سال قبل به تولید رسید.
بهنام خلج معاون کیفیت پارس خودرو هم در این برنامه گفت: تلاش کردیم تا این خودرو، با نیازهای مشتریان سازگار باشد و به انتظارات مشتریان پاسخ مناسبی داده شود.
وی افزود: کیفیت در خودرو سازی، پایان ناپذیر است و تلاش میکنیم این خودرو را در فرایند تولید نیز، ارتقای کیفی دهیم.
گفتنی است؛ با تصمیم شرکت خودرو سازی سایپا به عنوان سهامدار اصلی پارس خودرو، کوئیک آر پلاس از این پس به مدت ۱۰ سال در این شرکت تولید خواهد شد.
با توجه به تحریمهای اقتصادی یکجانبه غرب علیه کشورمان و قطع همکاری و خروج تدریجی شرکای خارجی پارس خودرو از جمله شرکت رنو فرانسه و چین از بازار خودروی ایران و متوقف ماندن یا تولید محدود خودروهای مونتاژی پارس خودرو، ظرفیت خالی در خط تولید این خودرو ساز ایجاد شده بود و به همین دلیل، هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت سایپا تصمیم گرفتند خط تولید کوئیک را به این شرکت منتقل کنند تا علاوه بر تداوم تولید در این شرکت، منافع سهامداران نیز محفوظ بماند.
پیش از این، پارس خودرو روی مونتاژ محصولات دو برند رنو و برلیانس تمرکز داشت و خودروهایی شامل رنو L ۹۰ (تندر ۹۰)، ساندرو و ساندرو استپ وی را در دستور کار داشت.
همچنین پارس خودرو سه محصول خودروی چینی برلیانس به نامهای برلیانس H ۳۳۰، برلیانس H ۳۲۰ و برلیانس کراس را با همکاری این شریک چینی در خطوط تولید خود مونتاژ میکرد.
پس از این اتفاق، سایپا با انتقال خط تولید کوئیک R به پارس خودرو موافقت کرد و علاوه بر کوئیک R سایر محصولات خانواده R سایپا نیز از این به بعد در پارس خودرو تولید و تحت نام این برند به فروش میرساند.
همچنین خودروسازی سایپا اطمینان داده است که انتقال خط تولید خانواده R به پارس خودرو خللی در وضعیت تولید و فروش این خودروساز ایجاد نخواهد کرد، زیرا در حال حاضر همه خطوط تولید سایپا مشغول تولید محصولات خانواده X ۱۰۰، X ۲۰۰ و کوئیک است.
پیشتر با توجه به خروج پراید از خطوط تولید سایپا و نقشی که این خانواده در سبد محصولاتی سایپا به لحاظ تیراژ بر عهده داشت؛ این نگرانی وجود داشت که با واگذاری محصول کوئیک R به پارس خودرو ظرفیتهای تولیدی در سایپا خالی بماند.
دیدگاهتان را بنویسید