تصویر روز: شرایط و نحوه استفاده از کد ملی بجای دفاتر درمانی اعلام گردید. با حذف دفترچه تامین اجتماعی از چرخه درمان کشور و اجرای طرح نسخه الکترونیک علاوه بر شفافیت در خدمترسانی به آحاد مردم و کاهش ترددهای غیرضروری؛ صدها هزار تن کاغذ نیز صرفهجویی میشود.
به گزارش تصویر روز حسین امیریگنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه نشست هفتگی طرح ملی 3070 سخن میگفت، با ذکر مطلب بالا افزود: براساس آمار سال 1398 بیش از 21 میلیون و 858 هزار مراجعه جهت صدور، تمدید، چاپ یا المثنی دفاتر درمانی در سطح کشور تولید میشود که از این تعداد، نزدیک به یک میلیون و 876 هزار در سطح اداره کل غرب، شعب و کارگزاریها صادر شده است.
بیمهشدگان سازمان تامین اجتماعی از ابتدای اسفند ماه سال جاری میتوانند با ارائه کارت ملی از خدمات درمانی و تشخیصی بدون دفترچه در تمامی مراکز ملکی و طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی بهرهمند شوند و استحقاق درمان خود را از روشهای مختلف استعلام نمایند.
امیریگنجه در خصوص دریافت خدمات درمانی گفت: تمامی بیمهشدگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی میتوانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه یادشده اقدام کنند. بر این اساس، تمامی بیمهشدگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی پیش از مراجعه به مراکز درمانی میتوانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق روشهای مختلفی از جمله؛ مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان، شمارهگیری #1420*4*، انتخاب گزینه 1 (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان و شمارهگیری #1*1420*4*، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل نمایند.
وی تاکید کرد: بیمهشدگان میتوانند از روشهای استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir،ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان یا شمارهگیری #1666*، انتخاب گزینه 1 (استحقاقسنجی)، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان استحقاق درمان خود را استعلام کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در مواردی که بیمهشده بر اساس نتایج دریافتی از روشهای یادشده یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض میتواند موضوع را از طریق سامانه 1420 پیگیری نماید.
شایان ذکر است تمامی بیمهشدگان در صورت ایجاد حساب کاربری میتوانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامان eservices.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمهشدگان ملاحظه کنند.
دیدگاهتان را بنویسید