61726582

تعرفه آب و برق از امروز افزایش یافت

تصویر روز: براساس مصوبه هیات وزیران پیش بینی شده هر ساله هفت درصد تعرفه برای همه مشترکان افزایش داشته باشد و طبق گفته سخنگوی صنعت برق از امروز شاهد اجرایی شدن این طرح هستیم و تعرفه همه مشترکان هفت درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا، طبق تصمیمات اتخاذ شده برای مشترکان کم مصرف که زیر الگوی مصرف هستند قبض آنها رایگان و با تعرفه صفر خواهد بود و مشترکان خوش مصرف می توانند با رعایت چند توصیه ساده مصرف برق خود را مدیریت کرده تا مشمول تعرفه صفر شوند.

مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق – در این باره به ایسنا گفت: مشترکان خوش مصرف اگر نسبت به پارسال مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند از پاداش های در نظر گرفته شده برخوردار خواهند شد و کاهش ۱۰ درصد مشمول تخفیف ۲۰ درصدی در قبض خواهد شد.

به گفته وی امسال و تاکنون شاهد افزایش ۲۰ درصدی در مصرف برق هستیم که لازم است از هم اکنون برنامه ریزی در این باره صورت گیرد.

سخنگوی صنعت برق در باره مشترکان پر مصرف گفت: مشترکان پرمصرف که تا کنون اقدامی برای مدیریت مصرف نکرده اند از خردادماه مشمول ۱۶ درصد تعرفه اضافه‌تر خواهند شد.

مشترکان پر مصرف با استفاده صحیح از وسایل برقی و تنظیم مناسب روشنایی ها می توانند به مدیریت مصرف در سالی که با کاهش ۴۰ درصدی بارش ها همراه است و این امر حدود ۳۰۰۰ مگاوات برق نیروگاه های برق آبی را به همراه خواهد داشت کمک کنند.

به طرح برق امید از پارسال در کشور اجرا شد و براساس آن مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم بندی شدند. مشترکان کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد.

همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت تعرفه آب تمام مشترکان هم از امروز هفت درصد افزایش یافت.

متوسط قیمت آب شرب در کشور هر متر مکعب حدود ۵۰۰ تومان است که از ماه جاری هفت درصد افزایش می یابد و معادل ۵۳۵ تومان می شود. قیمت تمام شده آب نیز در حال حاضر به طور متوسط حدود ۱۵۰۰ تومان است.

چندی پیش نیز رضا اردکانیان – وزیر نیرو در این باره گفته بود: تعرفه آب و برق برای مشترکانی که الگو را رعایت می کنند، هفت درصد و برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی مصوبه هیات وزیران مربوط به امسال نیست و از سال ۱۳۹۷ وجود دارد و به جای اینکه هر سال ارقام متعددی مطرح شود، دولت عدد واحدی را تصویب کرد که بر اساس آن تعرفه آب و برق از اول اردیبهشت فارغ از اینکه میزان تورم چقدر است، برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند معادل هفت درصد افزایش یابد.

وی افزود: در همان مصوبه ذکر شده بود افرادی که میزان مصرف آن ها بیش از الگو تعریف شده است، مشمول ۱۶ درصد افزایش تعرفه خواهند شد و برنامه دیگری در این رابطه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *