tose taavon

 آموزش قانون جدید چک در بانک توسعه تعاون

تصویر روز: مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در خصوص اقدامات این مرکز جهت افزایش دانش همکاران در اجرای قانون جدید چک خبرداد.
کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون با اشاره به نقش و سهم متغیر آموزش و یادگیری سازمانی در بسترسازی و حرکت به سوی بالندگی و تعالی صنعت بانکداری گفت: پایه گذاری فرآیندهای جدید تا زمان تثبیت موضوع نیازمند ارائه آگاهی و اطلاعات و ابهامات لازم به کارکنان است و با توجه به حساسیت موضوع چک و کاربرد فراوان این ابزار در میان فعالین اقتصادی ، اتخاذ تدابیر و راهکارهای آموزشی بسیار ضروری بوده است.
وی افزود: طراحی و اجرای اثربخش برنامه آموزش قانون جدید چک جایگاهی ویژه در بانک توسعه تعاون داشته است و به همین منظور برنامه‌های متنوع و متعدد آموزشی به منظور اهتمام جدی و کارآمد به تسهیل پذیرش و پیاده سازی قانون جدید چک در شعب بانک توسعه تعاون از زمان ابلاغ قانون جدید چک آغاز شده است.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش در رابطه با قانون جدید چک گفت: قانون مذکور در سه ماهه پایانی سال 1399 به طور جدی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت پیاده سازی مورد تاکید قرار گرفته و از سوی نظام بانکی نیز اقدامات متنوعی در راستای فرهنگ سازی و عملیاتی شدن این موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت.
میرزاخانی اظهار داشت: در این راستا دو مولفه توانمندسازی بانکداران و فراهم سازی زیرساخت و همچنین راهنمایی صحیح و بهنگام مشتریان بانکی در نهادینه شدن، تسهیلِ پذیرش و اجرای اثربخش قانون سهم برجسته و متمایزی دارند که یادگیری و آموزش در هر دو مولفه اثر مستقیم دارد.
میرزاخانی افزود: برنامه های آموزشی بانک توسعه تعاون با رویکرد ترکیبی و با جامعه هدف همه مدیران و کارکنان ستاد و صف طراحی و برگزار شده و اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، مدیران امور، روسای ادارات کل ستادی، مدیران استانی، روسای شعب و کارشناسان و بانکداران در برنامه آموزشی قانون جدید چک به اشکال مختلف مشارکت داشته اند.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در تبیین برنامه های آموزشی تصریح نمود: برنامه های مذکور مشتمل بر چندین بخش مانند اطلاعیه‌های آموزشی، فیلم‌های آموزشی، منابع و محتوای آموزشی مدون، پادکست‌های آموزشی، محتوای تعاملی چندرسانه‌ای، نشست‌های تخصصی مطالعه قانون، فرصت مطالعه، اشتراک‌گذاری منابع آموزشی، آزمون های مستمر و رصد اثربخش بوده است که در اجرای برنامه ها از ظرفیت های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون بهره گرفته شده است.
حسن عاشقی رییس اداره کل آموزش در این خصوص گفت در فاصله زمانی حدود سه ماه بیش از 60 هزار نفرساعت آموزش در زمینه قانون جدید چک در بانک توسعه تعاون برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی شده است.
وی اظهار داشت: برنامه‌های مذکور به شیوه‌های مختلف حضوری، آنلاین، الکترونیکی و ترکیبی برگزار شده و گزارش‌ها و نتایج فرایند ارزیابی اثربخشی ، حکایت از کیفیت بالای آموزش‌ها دارد.
رییس اداره کل آموزش همچنین از تداوم برنامه های آموزشی قانون جدید چک خبر داد و گفت بسته آموزشی آشنایی با قانون جدید چک مشتمل بر فیلم های آموزشی، محتوا و منابع آموزش و آزمون ویژه همکاران صف و همچنین وبینارهای آموزشی هدفمند برای همکاران شعب در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *