dolar.3

تاثیر آزاد سازی منابع ایران در بازار ارز

تصویر روز: (حمید طلیمی) انتشار اخبار آزاد سازی منابع ارزی ایران در کشور های مختلف نقش مهمی در روند کاهش نرخ ارز خواهد داشت.

با توجه به اختصاص بخش زیادی از منابع ارزی به منظور تامین کالاهای اساسی و ‌دارو ، پیش بینی می شود با این اقدام بار تمرکز برروی منابع ارزی کشور کاهش یافته و تخصیص ارز به سایر بخش ها تسریع شود.

ساعاتی قبل منابع آگاه ایرانی به شبکه المیادین گفتند: دولت آمریکا قصد دارد به زودی در ازای آزادی چهار زندانی این کشور در ایران، هفت میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

 بدون شک انتشار خبر آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران در امریکا و خبرهای قبلی بانک مرکزی در خصوص آزادسازی بخشی از منابع  ایران در کشور های عراق ، عمان و کره جنوبی سیگنال های مثبتی را به بازار خواهد داد.

طی روز های گذشته به دلیل مقاومت های صورت گرفته در بازار ، نرخ دلار به عنوان ارز شاخص بازار در کانال 23 هزار تومان در نوسان بود. اما روز گذشته سد 23 هزار تومانی دلار پس از چندین روز مقاومت شکسته شد و دلار به کانال 22 هزار تومان وارد شد.در آخرین ساعات معاملات امروز بازار آزاد تهران نیز نرخ دلار با کاهش مجدد به کانال 21 هزار سقوط کرد.

بررسی چند روز گذشته بازار نشان می دهد نرخ دلار در روزها و هفته های گذشته بطور مستمر{ اما با احتیاط } در حال کاهش بوده و ادامه این روند در برخی روزهای هفته گذشته موجب ایجاد صف‌های فروش در خیایان فردوسی به عنوان یکی ازمراکز اصلی خرید و فروش ارز در تهران شد.

با توجه به تحولات مثبت در منطقه و همچنین انتشار اخبار نوید بخش از نشست وین ، پیش بینی می شود بزودی در بازار آزاد تهران شاهد ریزش بیشتر نرخ دلار باشیم.

برخی از کارشناسان و دست اندرکاران بازار ارز معتقدند: بزودی آرامش در بازار حکم فرما خواهد بود و  نرخ دلار نیز با یک شیب ملایم در یک یازه زمانی یک ماهه به زیر 20 هزار تومان { 18 تا 19 هزار تومان } نیز خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *