garma.1

هوای کشور از شنبه گرم می شود

تصویر روز: معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از شنبه ۲۵ اردیبهشت تا دوشنبه ۲۷ اردیبهشت هوا در اغلب نقاط کشور به طور نسبی دما افزایش می‌یابد.

محمد اصغری در گفت و گو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در ساعات بعد از ظهر و اواخر وقت در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، اصفهان، هرمزگان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان و گیلان رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی افزود: همین شرایط جوی روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در برخی نقاط همدان، لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، هرمزگان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی همچنین شمال آذربایجان غربی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است و اواخر وقت دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: از شنبه ۲۵ اردیبهشت تا دوشنبه ۲۷ اردیبهشت هوا در اغلب نقاط کشور به طور نسبی دما افزایش می‌یابد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا بعدازظهر شنبه در ساعات بعد از ظهر با توجه به وزش باد شدید در بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، البرز و تهران رخداد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: اواخر وقت جمعه ۲۴ اردیبهشت و روز شنبه ۲۵ اردیبهشت با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور وقوع گرد و خاک در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق و با احتمال باد و گرد و خاک پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۸ درجه خواهد بود.

اصغری اضافه‌کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *