gandom.4

۱.۴ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد

تصویر روز: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از خرید ۱.۴ میلیون تن گندم مازاد نیاز کشاورزان خبر داد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش در حاشیه بازدید از مزارع غلات و حبوبات سایت جهش تولید در مرکز خدمات ذولبین شهرستان هشترود در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص وضعیت خرید گندم در کشور اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری شده و حدود ۷۸ درصد از وجه آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی، خرید و پرداخت حق کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد داشت.

*استفاده از آب سبز در راستای رونق بخش کشاورزی و تقویت دیم‌زارهای کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر استفاده از آب سبز در رونق بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: آنچه که امروز در کشور در جهت رونق بخش کشاورزی اهمیت دارد تقویت دیم‌زارهای کشور با استفاده از آب سبز است.

وی افزود: این طرح به دنبال حصول کشاورزی حفاظتی، به کار بردن اصول علمی برای تغییر ارقام و سایر عملیات زراعی است تا بتواند وضعیت بهتری را برای مردم و کشاورزان منطقه به وجود آورده و زنجیره تولید و عرضه را تقویت کند.

وفابخش به بهبود وضعیت و افزایش تولید محصولات دیم از طریق تغییر ارقام، افزایش ضریب نفوذ ارقام در مزارع کشاورزی، ترویج و توسعه استفاده از کودهای شیمیایی و آلی و همچنین عملیات کشاورزی حفاظتی که یکی از نسخه‌های نجات‌بخش دیم ایران است، اشاره و خاطرنشان کرد: امسال به عنوان سال اول اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها، سال مبنا و مقایسه و شروع عملیات گسترده در مزارع کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *