keshavarz

روابط عمومی ها متولی فرهنگ سازی در صنعت بیمه

تصویر روز: بیمه نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می کند اما مدیران این صنعت باید با همکاری رسانه ها در راستای فرهنگ سازی اقدامات لازم را بکار گیرند.

به گزارش تصویر روز محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی معتقد است مقوله فرهنگ سازی مفهوم بیمه در جامعه امری است که همت همه ارکان صنعت را می طلبد و نقش روابط عمومی ها به واسطه ابزار و دانشی که در اختیار دارند می تواند اثرگذار تر از سایر بخش ها باشد و به نوعی متولی این امر در صنعت بیمه باشند. همزمان با فرا رسیدن 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با وی به گفتگو نشسته ایم که ماحصل آنرا در زیر می خوانید:
 مهندس کشاورز نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟
مقوله فرهنگ سازی مفهوم بیمه در جامعه امری است که همت همه ارکان صنعت را می طلبد و نمی توان بار این ‌دغدغه را بر روی دوش بخشی از صنعت قرار داد، اما می توان گفت نقش روابط عمومی ها به واسطه ابزار و دانشی که در اختیار دارند می تواند اثرگذار تر از سایر بخش ها باشد و به نوعی متولی این امر در صنعت بیمه باشند.
پر واضح است که بخش عمده ای از توسعه فرهنگ می تواند در حوزه تبلیغات اثربخش و برنامه ریزی های بلند مدت و پایه ای در سطوح سنی کودکان جای بگیرد که از سال های گذشته این مهم در روابط عمومی ها تعریف و به مرحله اجرا گذارده شده است اما چیزی که باعث موفقیت های کوتاه مدت و اثرات کم در نتیجه این اقدامات شده، عدم نگاه جدی تمام ارکان صنعت به اجرای برنامه های این چنینی بوده است. اینکه همه اعضای صنعت بیمه بر فرهنگ سازی بیمه اتفاق نظر دارند غیر قابل انکار است اما کافی نیست. این اتفاق نظر زمانی نتایج ملموسی خواهد داشت که تمامی ارکان به مثابه زبانی مشترک، همدلانه به اجرای برنامه هایی در راستای پیشبرد این مقوله همت بگمارند.
در شرایط اقتصادی متاثر از شیوع ویروس کرونا، روابط عمومی های صنعت بیمه در جهت رشد و توسعه بیمه در جامعه چه برنامه هایی می توانند داشته باشند؟
چالش هایی که اقتصاد جامعه جهانی در مواجهه با شیوع بیماری کرونا با آن دست و پنجه نرم کرده اند غیر قابل انکار است اما می خواهم با تمام این شرایط نگاه دیگری به این قضیه داشته باشیم و به اصطلاح نیمه پر لیوان را بببنیم. یکی از پروتکل های اصلی پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری قرنطینه خانگی و رعایت فاصله اجتماعی بوده که این امر موجب اقبال عمومی به سمت خریدهای برخط بوده است. در دسترس و برخط بودن خدمات هر بنگاه اقتصادی در کسب و کارهای نوین و دیجیتال یکی از مهم ترین ارکان مشتری مداری تعریف می شود که فرصت به وجود آمده می‌تواند محرکی برای کسب و کارها در جهت تسریع راه اندازی زیر ساخت های آنلاین باشد. صنعت بیمه نیز از این امر مستثنی نبوده و با وجود اینکه فروش اینترنتی بیمه نامه ها پیش از این مورد نظر شرکت های بیمه بوده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته، اما اکنون و با توجه به شرایط موجود، خوشبختانه توجه و تمرکز شرکت ها به تصحیح فرآیندهای آن امری اجتناب ناپذیر بوده است.
اما نقش روابط عمومی ها در این برهه می تواند بسیار موثر باشد چرا که توانمندی های دانش روابط عمومی به عنوان دستی توانمند، می تواند حرکت در این مسیر را تسهیل و تسریع نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *