dolar.4

ریزش قیمت سکه ،طلا و ارز

تصویر روز: (حمید طلیمی) بهای سکه ، طلا و ارز در  تهران نسبت به نرخ های روز گذشته کاهش یافت.

به گزارش تصویر روز ، مصوبه اخیر دولت در خصوص معافیت واردات ارز و طلا از حقوق و عوارض گمرکی و  همچنین مصاحبه شب گذشته عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص دور نهایی مذاکرات وین موجب ریزش نرخ ها در بازار ارز و سکه شد.

نرخ طلا در بازار داخلی و جهانی

 هر انس طلا در بازارهای جهانی امروز با قیمت هزارو 893 دلار و 99 سنت بفروش رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با نرخ یک میلیون و هزارو 805 هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع سکه

امروز همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 10 میلیون و 648 هزار تومان و هر قطعه سکه امامی ( طرح جدید ) نیز 10 میلیون و  751 هزار تومان عرضه می شود.

 هر قطعه نیم سکه نیز 5 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 935 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز 2 میلیون و 340 هزار تومان بفروش می رسد.

بنابر این گزارش امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد تهران 23 هزارو 424 تومان ، یورو 28 هزارو 193 تومان ، پوند انگلیس 34 هزار و 108 تومان ، درهم امارات 6 هزارو 492 تومان ، لیر ترکیه 2 هزارو 770 تومان و هر یوان چین نیز 3 هزارو 750 تومان می باشد.

تغییرات قیمتی در مقایسه با روز گذشته

در مقایسه با روز گذشته تا ساعت درج خبر بهای هر قطعه سکه طرح جدید 75 هزار تومان و سکه طرح قدیم 130 هزار تومان کاهش داشته است.

تاثیر مصوبه دولت و اخبار مذاکرات وین در بازار

کامران سلطانی زاده عضو کانون صرافان ایران در گفت و گو با تصویر روز در خصوص وضعیت بازار ارز اعلام کرد: بدون شک مصوبه اخیر دولت و انتشار اخبار مثبت سیاسی ، در بازار تاثیر داشته و موجب ریزش نرخ ها به ویژه نرخ دلار به عنوان ارز شاخص خواهد شد.

وی افزود: با توجه به انتشار اخبار امیدوار‌ کننده از توافق هسته ای و‌ آزاد سازی ورود ارز و طلا  به کشور ( البته در گذشته نیز این نکته مصوب شده بود‌و‌ نوعی تاکید مجدد در این امر‌ است) امید برای کاهش نرخ ارز در کشور تقویت شده است.

پیش بینی نرخ ارز بعد از توافق

شایان ذکر است بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران بازار ارز معتقدند: بزودی آرامش در بازار حکم فرما خواهد بود و نرخ دلار نیز با یک شیب ملایم به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *