ezdevaj

۳۶۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج

تصویر روز: براساس اعلام بانک مرکزی از ابتدای امسال تاکنون (۱۸ خردادماه ۱۴۰۰) بیش از ۱۱۶ هزار و ۴۱۷نفر وام ازدواج به مبلغ ۹۸ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بانک مرکزی، طبق تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۰ بانک‌ها مکلفند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست تسهیلات پرداختی به متقاضیان قرار دهند.

برهمین اساس و حسب آمار اخذ شده از سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی سال گذشته برای بیش از ۸۲۴ هزار و ۶۵۴ نفر در مجموع ۴۳۰ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج برای متقاضیان پرداخت شده است.

براساس این گزارش آمار متقاضیان در صف سامانه ازدواج در پایان سال ۱۳۹۹ برابر ۸۱ هزار و ۷۲۸ نفر بوده که با توجه به افزایش سقف فردی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰ از مبلغ ۵۰۰ به ۷۰۰ میلیون ریال برای هر یک از زوجین، بخشی از متقاضیان در صف سال ۱۳۹۹ نسبت به تکمیل مدارک خود نزد بانک‌های عامل (به منظور بهره‌مندی از افزایش سقف فردی تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۰)، اقدام نکردند.

برخی نیز به دلیل همین افزایش نسبت به حذف و ثبت نام مجدد در سال ۱۴۰۰ در سامانه ازدواج روی آورده‌اند، به طوری که تعداد متقاضیان در صف در سال جدید (تا ۱۸ خردادماه) به ۳۶۴ هزار و ۳۹۰ نفر افزایش یافته است.

افزایش چشمگیر ثبت نام کنندگان جدید، سبب شده تا پاسخگویی به متقاضیان دریافت تسهیلات مستلزم صرف زمان بیشتری باشد.

براساس این گزارش در پایان آذر ماه سال گذشته، نسبت تسهیلات قرض‌الحسنه به سپرده‌های پس انداز قرض الحسنه (پس از کسر ذخیره قانونی) بیش از ۱۱۰ درصد بوده است که نشان‌دهنده پرداخت تکالیف و تسهیلات قرض الحسنه بیش از منابع قرض الحسنه سیستم بانکی کشور از جمله تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، حوادث قهری، پرداخت دیه به زندانیان نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *