dakal.4

تولید برق در هرمزگان دو برابر شد

تصویر روز: استاندار هرمزگان گفت: از سال ۹۶ تاکنون ظرفیت تولید برق در هرمزگان دو برابر شده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ فریدون همتی افزود: چهار سال پیش ظرفیت تولید برق هرمزگان حدود دو هزار و ۲۰۰ مگاوات بود، اما اکنون به بیش از چهار هزار مگاوات رسیده است.
وی افزود: فردا بهره برداری از واحد نخست گازی «نیروگاه کلاس اف هنگام» هرمزگان با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و ساخت نیروگاه بخار هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک، در ارتباط تصویری با رئیس جمهور آغاز می‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: نیروگاه هنگام به عنوان نخستین نیروگاه کلاس اف دولتی ایران، از نوع سیکل‌ترکیبی با ظرفیت ۹۰۶ مگاوات دارای دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۲ مگاواتی است.
فریدون همتی افزود: میزان سرمایه گذاری این طرح حدود ۳۵۵ میلیون یورو و ۷۰۰ میلیارد ریال است که شرکت تولید نیروی برق حرارتی تامین کرده است.
همتی گفت: بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، انتقال دانش فنی ساخت توربین نیروگاه‌های کلاس اف، ساخت داخلی تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، بازدهی بالا، اشتغال‌زایی، استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی و عمر مفید و طولانی نیروگاه از اهداف و مزیت‌های اجرای این طرح است.
بیشتر بخوانید؛ اوج مصرف برق در هرمزگان
استاندار هرمزگان افزود: همچنین فردا ساخت نیروگاه بخار ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در شرق استان نیز به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.
همتی گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۹۹ هکتار با همکاری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت پاورماشینز روسیه ساخته می‌شود.
استاندار هرمزگان افزود: این نیروگاه دارای چهار واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی است که قرارداد ساخت این نیروگاه یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون یورو است که ۸۵ درصد از محل وام اعتباری دولت روسیه به دولت جمهوری اسلامی ایران و ۱۵ درصد از محل اعتبارات داخلی در دستور کار شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفته است.
وی گفت: مدت زمان قرارداد تا تحویل دائمی نیروگاه ۶۷ ماه در نظر گرفته شده که نخستین واحد این نیروگاه ۴۱ ماه پس از شروع قرارداد وارد مدار شبکه برق کشور می‌شود.
همتی گفت: تحقق سیاست‌های صنعت برق کشور به منظور استفاده بهینه از سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید، تامین برقی پایدار برای عرضه به شبکه سراسری، صادرات برق به کشور‌های همسایه و توسعه سواحل مکران، از اهداف ساخت این نیروگاه است.
وی افزود: طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس نیز آماده بهره برداری بود که البته به هفته آینده موکول شد.
همتی گفت: این طرح با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان به همت صنایع غرب استان اجرا می‌وشد و ظرف شش ماه آینده تکمیل می‌وشد تا مشکل فاضلاب بندرعباس برای همیشه حل شود.
وی درپایان از مردم استان خواست تحت هر شرایطی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه حضور یابند و سرنوشت کشور را خودشان تعیین کنند.
استاندار هرمزگان گفت: مشارکت بالا در انتخابات تیر خلاصی بر تحریم کشورمان است و در عرصه بین الملی برای دولت آینده اعتبار زیادی ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *