«پاستور 1400 »از مردم و برای مردم

14000312000656 Test PhotoN

 

 

تصویر روز: تهیه کننده مجله انتخاباتی «پاستور1400» گفت: این برنامه ایجاد بستری برای تضارب اندیشه و آراء و گفتمان های انتخاباتی شفاف و صریح است که به مردم کمک می کند تا فضای لازم برای انتخابی درست را بدست آورند.

وحید موسوی تهیه کننده مجله انتخاباتی «پاستور1400 » رادیو انتخابات در پاسخ به سوال فارس درباره رویکردهای برنامه و اهدافی که در این برنامه دنبال می شود، گفت: پاستور 1400 تلاش می کند از زوایه نگاه مردم با مسئولین صحبت کند چرا که انتخابات اساسا محملی برای اثربخشی مردم در امر گردش قدرت و گردش نخبگانی است و این وظیفه رسانه است که پلی بین مردم و مسئولین باشد.

وی در ادامه افزود: همواره حواشی انتخابات مورد توجه است و در پاستور 1400 تلاش می شود به دور از هیجان های کاذب، با شیوه ای خلاقانه و رسانه ای، مخاطب را آگاه و تصمیم گیری برای انتخاب را هموار کنیم.

موسوی با بیان اینکه رسانه های خارجی همواره موضوع و امر انتخابات در ایران را با جدیت پیگیری می کنند، تصریح کرد: بخشی در برنامه داریم که با خبرنگاران و روزنامه نگاران رسانه های خارجی درباره اهمیت انتخابات ایران صحبت می شود و با زوایه نگاه آنها نسبت به انتخابات آشنا می شویم.

راهی جز گفت و گو نداریم

پویا دبیری مهر مجری کارشناس پاستور 1400 نیز این برنامه را از دو منظر قابل بررسی دانست. وی بیان داشت: منظر اول فرم برنامه و مقطع پخش آن است.برنامه زنده مقتضیات خود را دارد و حساسیت های خود را و البته جذاب ترین نوع برنامه های رسانه ای است. مقطع پخش این برنامه هم،مربوط به رقابت های انتخاباتی است.ما باید همزمان به همه مسائل مربوط به انتخابات در این برنامه بپردازیم، در عین حال نمی توانیم از منظر اخلاقی پا را فراتر از بررسی بگذاریم و جانبداری کنیم. رعایت انصاف شرط اصلی در پاستور ١٤٠٠ است.

دبیری مهر همچنین ادامه داد: نکته دیگر اینکه رادیو یک رسانه محجوب و آگاهی بخشی است. مردم رادیو را بیشتر از دیگر رسانه می پسندند چون نفس به نفس خودشان است. پس اگر بیانی صادقانه از موج رادیو پخش شود،این می تواند اثر گذار باشد.

وی تاکید کرد: معاونت صدا هم با تاسیس رادیو انتخابات و این برنامه نشان داد که در حساس ترین شرایط هم بهترین گزینه گفت و گو است.ما نیازمند کلام هستیم و برای تبیین مسائل و اختلاف ها راهی جز گفت و گو نداریم.در پاستور ١٤٠٠ همین رویه اعمال می شود.

دبیری مهر سخن بی پرده و به دور از کلیشه های جاری در رسانه را هدف تاکید قرار داد و گفت: با مسوولان گفت و گو می کنم و صراحت،صداقت و شفافیت را سه اصل کلیدی هر گفت و گو ای می دانم.

این مجری کارشناس تصریح نمود: باید توجه داشته باشیم در جوامعی که مسوولان آن پاسخگو هستند و گفت و گو جریان دارد،دشمنی ها و خصومت های نا به جا هم وجود ندارد.پس در ساخت نظام سیاسی هم می توان با گفت و گو به نتیجه رسید.رسانه ها هم وظیفه دارند مروج این ساختار باشند و البته مسوولان هم باید بدانند که هدف سوال قرار می گیرند و پاسخ دهی را تکلیف خود بدانند نه حق خود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *