eslami

احضار وزیر راه و شهرسازی به مجلس

تصویر روز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجاره‌بها مسئله اول مردم است و به همین ترتیب باید مسئله اول دولت برای پیگیری باشد، لذا ما در هفته جاری با احضار وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران این مسئله را در اولویت بررسی قرار می‌دهیم.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به نا به سامانی‌ شگل گرفته در بازار اجاره مسکن، گفت: در شرایط فعلی افزایش قیمت بازار اجاره هیچ توجیهی ندارد و مردم نباید علاوه بر سایر مشکلات از این طریق نیز آسیب ببینند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با اشاره به این مسئله که مجلس شورای اسلامی پیگیر ساماندهی بازار اجاره است، گفت: اجاره‌بها مسئله اول مردم است و به همین ترتیب باید مسئله اول دولت برای پیگیری باشد، لذا ما در هفته جاری با احضار وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران این مسئله را در اولویت بررسی قرار می‌دهیم.

*ضعف اجرای قوانین عامل نابه سامانی بازار اجاره

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ارتباط با در نظر گرفتن سقف افزایش اجاره‌بها افزود: سال گذشته قانونی اجرا شد که به سبب آن شاهد تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها بودیم، اما متاسفانه این قانون به هیچ عنوان اجرای موفقی را تجربه نکرد.

شاکری در تشریح دلایل موفق نشدن قانون تعیین سقف اجاره‌بها گفت: اطلاع رسانی ضعیف دولت در این مسئله سبب شد تا بسیاری از مستاجران، موجران و حتی شوراهای حل اختلاف از این مسئله آگاهی نداشته باشند و همین عدم آگاهی زمینه اجرا نشدن قانون را فراهم کرد.

*با مشاوران املاک متخلف برخورد شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بیان اینکه بنگاه‌های مشاور املاک یکی از موارد اساسی اجرا یا تخلف از یک قانون هستند، گفت: چرا وزارت راه و شهرسازی تعاملی دو سویه با مشاوران املاک ایجاد نمی‌کند تا ضمن تشریح قوانین، زمینه برخورد جدی با مشاوران املاک متخلف را فراهم کند.

شاکری در پایان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی باید در این بازار پر التهاب زمینه ساماندهی را فراهم کند، گفت: افزایش قیمت اجاره‌بها فشار معیشتی بزرگی به حساب می‌آید و مجلس به عنوان نماینده مردم این مسئله را تا حصول نتیجه و ساماندهی بازار پیگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *