farzanegan.1

اعتراض رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات به بخشنامه بانک مرکزی

تصویر روز: (حمید طلیمی) رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات به بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص تعیین مهلت ترخیص کالا اعتراض کرد.
فرشید فرزانگان در گفت و گوی اختصاصی با تصویر روز با بیان این مطلب افزود: اداره سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در تاریخ 30 خرداد ماه امسال با ابلاغ بخشنامه ای مهلت ورود کالا ( از تاریخ تامین ارز تا ترخیص کالا ) را برای واحد های تجاری حداکثر 8 ماه ، تولیدی حداکثر 11 ماه و همچنین مهلت ورود ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید را 28ماه از تاریخ تامین ارز تعیین کرده است.
وی افزود: در این بخشنامه تاکید شده در صورت عدم رعایت جدول زمان بندی اعلامی ، شرکت ها مشمول جرایمی نیز خواهند شد.
وی ضمن انتقاد از این بخشنامه اظهارداشت: شرکت های تجاری نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال ، تولید و همچنین تامین مواد اولیه بنگاه های تولیدی کوچک ، متوسط و بزرگ دارند.
وی گفت: شرکت های تجاری علی رغم مشکلات موجود بخش عمده ای از نقدینگی خود را صرف خرید مواد اولیه برای بخش های مختلف تولیدی و صنعتی کرده اند. به گزارش تصویر روز این در حالی است که به دلیل رکود شدید و تورم بالای 40 درصدی در کشور ، بعضا با زیان هم مواجه شده اند. ضمن اینکه میزان فروش این شرکت ها نیز با عنایت به رکود اقتصادی موجود در جامعه در مقایسه با قبل کاهش چشمگیری داشته است.
رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات تاکید کرد: پیش بینی می شود در صورت بروز مشکل برای شرکت های تجاری ، واحدهای تولیدی نیز برای تامین مواد اولیه خود دچار مشکلاتی شوند.
وی در پایان تاکید کرد: به دلیل تصیمات نادرست متاسفانه در حال حاضر برخی شرکت های تولیدی بر خلاف اهداف و ماموریت های خود وارد حوزه شرکت های تجاری شده اند که این موضوع نهایتا به زیان بخش تولید و تجارت کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *