tolid.5

گام نخست دانش‌بنیان شدن صنعت لوازم‌خانگی برداشته شد

تصویر روز: با تشکیل کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم‌خانگی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این صنعت گام نخست را در جهت دانش‌بنیان شدن و استفاده از تحقیقات آکادمیک در مسیر تعالی و تکاملی برداشت.

 در مراسمی با حضور «عبدالرضا مجدالدین» مدیرکل دفتر کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین اعضای انجمن صنایع لوازم‌خانگی، اساس‌نامه کانون یاد شده در صنعت لوازم‌خانگی به تصویب رسید و اعضای هیات مدیره آن مشخص شد.

در این زمینه، دبیرکل انجمن صنایع خانگی اظهار داشت: مجوز تاسیس این کانون با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده که این شورا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مکلف به ایجاد کانون برای برخی صنایع پیشران کرده است.

«عباس هاشمی» بیان‌داشت: این کانون یک تشکل ملی بوده و تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت فراجناحی عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: با تشکیل این کانون، شخصیت‌های آکادمیک و علمی و پژوهشی با بدنه صنعت لوازم‌خانگی مرتبط خواهند شد که حلقه پایانی آن بازار بوده و مدرنیزه‌کردن، به‌روز آوری و جهانی‌سازی این صنعت را در دستور کار خواهد داشت.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایرنا، هاشمی ادامه‌داد: همچنین با تشکیل این کانون، صنعت لوازم‌خانگی از حمایت‌های مختلفی از جمله استفاده از بودجه‌ها و اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، استفاده از مواد نانو، تکنولوژی‌های جدید و روز جهان و استفاده از نتایج تحقیقات علمی دانشگاهی و آکادمیک بهره‌مند خواهد شد تا حرکتی درست و تکاملی در این صنعت شاهد باشیم.

در این مراسم کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی هفت عضو خود متشکل از نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دو نفر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها یا مراکز نوآوری شرکت‌ها و همچنین چهار نفر از اعضای بدنه صنعت و بازار لوازم خانگی را شناخت.

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۷۹‌هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۴۰.۹ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

در دو ماهه نخست امسال ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد. آماری که گویای رشد ۲۹.۶ درصدی این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

تولید انواع تلویزیون نیز در این مدت با ثبت رشد ۲۵ درصدی به ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.

همچنین کارخانجات داخلی در این مدت ۳۶۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کولر آبی تولید کردند. آماری که در هم‌سنجی با سال گذشته حکایت از رشد ۶.۳ درصدی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *