amlak.3

رشد ۵۶ درصدی نرخ مسکن در خرداد

تصویر روز: گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن در ماه گذشته در تهران ادامه یافته است.

به گزارش صدا و سیما از روابط عمومی بانک مرکزی؛ متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در خرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل, ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷ و ۶۹.۷ درصد بوده است.

در خرداد ۱۴۰۰ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۲۹.۶ درصد افزایش و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۵۲.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۹۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

«گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۰» برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که از سوی اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *