bargh.4

قطعی برق نصف شد

تصویر روز: یک منبع آگاه در وزارت نیرو گفت: تا قبل از ساعت ۱۱ امروز هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی نداشتیم و پس از آن ۲۲۰۰ مگاوات خاموشی در کشور اعمال شده است.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه در وزارت نیرو در رابطه با شرایط قطعی برق روز جاری گفت: تا قبل از ساعت ۱۱ امروز هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی نداشتیم و پس از آن ۲۲۰۰ مگاوات خاموشی در کشور اعمال شده است.

به گفتی وی روز گذشته 4000 مگاوات خاموشی اعمال شد که بر این اساس امروز میزان خاموشی‌ها در شبکه تقریبا نصف دیروز شده است.

این منبع آگاه پیرامون حادثه اتفاق افتاده در روز گذشته مورخ 15 تیرماه سال 1400 گفت: روز گذشته به دلیل حادثه در پست ۴۰۰ کیلوولت تهران پارس یک ترانسفورماتور و کابل‌ها دچار حریق شدند که با همکاری آتش نشانی اطفاء حریق گردید. با خروج این ترانسفورماتور حدود ۳۵۰ مگاوات خاموشی روی پست های ۶۳ کیلوولت شرق تهران به وجود آمد و همکاران شرکت برق منطقه‌ای تهران در تلاش هستند هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند.

*استقبال وزارت نیرو از همکاری صنایع برای کاهش مصرف برق صنعتی

وی ادامه داد: از روز گذشته صنایع بزرگ کشور همکاری بیشتری برای جابجایی مصرف برق داشته اند که این اقدام در حال افزایش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وزارت نیرو از این انتقال زمانی عملیات تعمیرات و اورهال سالیانه کارخانه ها و صنایع به این ایام استقبال می کند و قطعا مشترکانی که در این دوره با وزارت نیرو همکاری بیشتری داشته باشند مورد تشویق‌های بیشتری قرار خواهند گرفت، گفت: از دیگر اقداماتی که به صورت جدی دنبال خواهد شد پایش مصرف مشترکان پرمصرف به ویژه اداری، نهادها و بانک‌هاست که در صورت عدم رعایت پس از اخطار برق آنها قطع خواهند شد.

بنا بر اظهارات این منبع آگاه، صنعت برق در تلاش است تا هر چه سریعتر در شرایط پایدار تأمین برق قرار گیرد و این موضوع
نیازمند تلاش مشارکت و همکاری همه مشترکان در کاهش مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف است. با این اقدام از میزان خاموشی های برنامه ریزی شده در بخش خانگی کاسته خواهد شد و خاموشی خارج از جداول و حداقل ممکن خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *