abe sard

برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم

تصویر روز: مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران با اشاره به همکاری مردم برای مصرف بهینه‌ آب گفت: همه تلاش ما این است که از روش جیره‌بندی برای مقابله با کم آبی استفاده نکنیم.

به گزارش صداوسیما، یوسف رضا پور در نشست خبری که امروز برگزارشد درباره وضعیت منابع آبی تهران گفت: با توجه به اینکه ما جزو معدود کشور‌های خشک کشور هستیم متاسفانه بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش داشته و چندان امیدی به بارندگی جدید نداریم.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و با توجه به پیش‌بینی‌ها، امسال با کمبود بارش و افزایش دما مواجه هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران افزود: براساس سرشماری سال ۹۵، استان تهران بالغ بر ۱۵.۵ میلیون جمعیت دارد و برهمین اساس تامین آب شرب از حساسیت بیشتری برخوردار است که بالغ بر ۷۵ درصد آب شرب مورد نیاز استان تهران از طریق ۵ سد تامین می‌شود.

رضا پور گفت: علی رغم محدودیت‌ها، افزایش دما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعاملی که با بخش‌های مصرف داشتیم به نحوی برنامه‌ریزی شده که تاپایان سال جاری مشکلی برای مصرف نداشته باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران افزود: با توجه به کاهش آب، از مصرف‌کنندگان بخش شرب، بخش کشاورزی و خدمات انتظار همکاری داریم.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و در استان تهران نیز ۴۲ درصد در آب شرب، ۵۰ درصد در بخش کشاورزی و مابقی در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

رضاپور گفت: بحران آب فراتر از بحران برق است، زیرا می‌توان برق را از سایر کشور‌ها وارد کرد، اما درباره آب چنین امکانی وجود ندارد، از این رو ناچار هستیم به سمت مدیریت مصرف در بخش کشاورزی برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *