vaksan

کیش جایگزین ارمنستان می‌شد اگر …

تصویر روز: اگر دولت از واردات واکسن توسط بخش خصوصی به جزیره کیش حمایت می‌کرد امروز به جای مشاهده سفر هموطنانمان به کشور‌های همسایه برای واکسیناسیون ، شاهد برقراری تور‌های گردشگری سلامت به جزیره کیش بودیم.

به گزارش تصویر روز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، واردات واکسن کرونا به جزیره کیش طرحی بود که از اردیبهشت با حمایت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت، اما به ثمر ننشست.

یک شرکت خوش نام بخش خصوصی به دنبال واردات یک میلیون دز واکسن کرونا بود که علاوه بر واکسینه کردن اهالی ۴۰ هزار نفری کیش به صورت رایگان، مسافران هم با سفر به کیش و تزریق واکسن ایمن می‌شدند.

دولت این مجوز را صادر نکرد و این طرح اجرایی نشد.

این در حالی است که در روز‌های اخیر مردم با هجوم به ارمنستان واکسن دریافت می‌کنند و علاوه بر اینکه هزینه زیادی صرف می‌شود باید در ارمنستان ۱۰ روز اقامت کنند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حکایت از شرایط نامطلوب مسافران ایرانی در ارمنستان دارد و انتشار این تصاویر برای کشورمان بازخورد مطلوبی ندارد.

هرمزگان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد و به علت گردشگر پذیر بودن کیش مسافران زیادی باید به منطقه سفر کنند، اما به دلیل شیوع گسترده کرونا این روز‌ها اقتصاد کیش هم آسیب دیده است و با اجرای طرح واردات یک میلیون دز واکسن علاوه بر ایمنی مردم کیش اقتصاد این منطقه نیز رونق بیشتری می‌گرفت و ایرانیان به جای ارمنستان در سرزمین خودشان واکسن دریافت می‌کردند.

مسیح الله صفا ریس جامعه هتلداران کیش گفت: انجمن سرمایه گذاران وکارفرینان کیش متشکل از تمام سرمایه گذاران با همکاری یک شرکت داروسازی در کیش هزینه واردات یک میلیون دز واکسن را تامین کردند، اما دولت به بخش خصوصی اجازه واردات واکسن را نداد و در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: بخش خصوصی اگرمجوز واردات واکسن بگیرد باید واکسن را به دولت تحویل دهد و با تشخیص دولت واکسن در هر منطقه‌ای که نیاز است توزیع و تزریق شود.

وی با اشاره به اشغال ۳۰ درصدی هتل‌های کیش گفت: اگر واردات واکسن انجام می‌شد الان کیش جزیره ایمن بود و اقتصادی فعال داشت.

اما در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا بازار‌ها در نوبت صبح تعطیل اند و اماکن ورزشی و تفریحی نیز نمی‌توانند خدماتی ارائه کنند.

نمکی وزیر بهداشت نیز در سفر به بندرعباس در پاسخ به خبرگزاری صدا و سیما گفت: تاکنون هیچ شرکت بخش خصوصی درخواست مجوز واکسن نکرده است.

این در حالی است که مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد چندی پیش در مصاحبه خبری اعلام کرد: در حال رایزنی برای واردات سه میلیون دز واکسن هستیم که علاوه بر واکسینه شدن ساکنان مناطق آزاد، گردشگران این مناطق را نیز واکسینه می‌کنیم.

قریب دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما همچنان از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای واردات واکسن خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *