tasadof.1

بررسی قانون شخص ثالث در پژوهشکده بیمه

تصویر روز: جلسه ارائه نتایج فاز صفر طرح پژوهشی «بررسی و تحلیل رویه قضایی مرتبط با قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» به صورت مجازی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، قانون «بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» مشتمل بر 66 ماده است و با توجه به جدیدالتصویب بودن و همچنین ابهام و اجمال برخی از مواد آن، مستعد تفاسیر متفاوت و در نهایت صدور آرای متفاوت و متعارض از سوی مراجع قضایی می‌باشد.

بر این اساس میز تخصصی مطالعات حقوقی پژوهشکده بیمه اقدام به تهیه طرح پژوهشی «بررسی و تحلیل رویه قضایی مرتبط با قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (فاز صفر: شناسایی موادی که بررسی آرای قضایی مربوط به آن‌ها در اولویت می‌باشد)» کرده است.
طرح حاضر با رویکرد کاربردی و با همکاری دکتر فاطمه امیری راهبر میز مطالعات حقوقی پژوهشکده بیمه، دکتر شاهین طیار راهبر میز مطالعات مدیریتی بیمه پژوهشکده بیمه، و دکتر کیومرث مترجم نگاشته شده است.
در این طرح پژوهشی تلاش گردیده موادی از قانون بیمه اجباری که پتانسیل ایجاد تشتت آراء قضایی را دارند، با استفاده از روش نظرسنجی در دو دور دِلفی از خبرگان حقوقی صنعت بیمه شناسایی و اولویت‌بندی شده و مورد تجزیه و تحلیل حقوقی قرار گیرند و از این طریق زمینه تفسیر واحد از مواد قانون فوق فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *