سرقت میلیاردی طلا و جواهر در کیش

 فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از دستگیری سه سارق طلا و جواهر از منازل برخی از ساکنان جزیره به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش صداوسیما مرکز کیش، سرهنگ جمالی با بیان اینکه پس از چندین فقره سرقت طلا و جواهر از منازل ساکنان کیش این موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: ماموران پلیس آگاهی با همراهی و همکاری ساکنان موفق به شناسایی به موقع سارقان و دستگیری اعضاء ۳ نفره این گروه شدند.

وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی کیش در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان و کشف اموال مسروقه توسط این افراد شد، افزود: سارقان به ۱۰ فقره سرقت طلا، جواهر و اموال قیمتی از منازل ساکنان اقرار کردند که ارزش ریالی اموال مسروقه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده اشت.

فرمانده انتظامی ویژه با اشاره به اینکه سرقت‌ها به صورت سریالی انجام گرفته، گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و به دلیل اینکه برخی از مالباختگان خارج از کیش حضور دارند نیاز به حضور این افراد برای طرح شکایت و شناسایی اموال آنان است.

سرهنگ جمالی با اشاره به اهمیت رعایت موارد ایمنی توسط ساکنان و نگهداری اموال و اشیاء قیمتی در صندوق امانات در راستای پیشگیری از سرقت، گفت: سارقان، منازلی را برای سرقت انتخاب می‌کردند که اصول ایمنی و حفاظتی کمتر در آن‌ها رعایت شده بود.

وی با اشاره به اقامت سارقان در خانه‌های شبانه بر نظارت هرچه بیشتر بر این خانه‌ها در جزیره کیش تاکید کرد.

فرمانده انتظامی کیش با تاکید بر ضرورت نصب دوربین‌های چهره خوان در مبادی ورودی کیش گفت: نصب این دوربین‌ها از مطالبات جدی مردم و نیروی انتظامی کیش است.

سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه با نصب این دوربین‌ها ضریب امنیتی و حفاظتی در کیش افزایش پیدا می‌کند، افزود: با نصب دوربین‌های چهره خوان با شناسایی، رصد و کنترل، ورود افراد سابقه دار می‌توان از حضور این افراد در کیش جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *