khosravi

رشد ۲۵ درصدی قراردادهای اجاره در تابستان

تصویر روز: رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش ۲۵ درصدی قراردادهای اجاره مسکن در تهران خبر داد و گفت: گزارش‌های غلط بانک مرکزی، بازار مسکن را دچار تشنج می‌کند.
به گزارش تسنیم، مصطفی قلی‌خسروی در نشست خبری با اشاره به این‌که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن دقیق نیست، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام می‌کند که از آمار خام سامانه املاک و مستغلات (کد رهگیری) برای تهیه گزارش‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از طریق اتاق ایران آمار خام سامانه را استفاده می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کنیم 60 درصد معاملات بازار مسکن در این سامانه ثبت می‌شود و بانک مرکزی با حدس و گمان گزارش خود را از بازار مسکن تهیه می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با گزارش‌های اشتباه خود باعث تشنج در بازار مسکن می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از عملکرد معاونت مسکن و ساختمان، افزود: زمانیکه اعلام شد اتحادیه مشاوران املاک زیر نظر وزارت راه و شهرسازی می‌رود ما استقبال کردیم، این درحالی بود که اتاق اصناف و وزارت صمت از ما گلایه کردند چرا موافق این کار هستید.

قلی‌خسروی بیان کرد: در صورتیکه اتحادیه زیرمجموعه وزارت راه شود، ما ارتقا پیدا می‌کنیم و تبدیل به کانون مشاوران املاک خواهیم شد.

وی در ادامه به آمار بازار مسکن اشاره کرد و گفت: از تاریخ اول فروردین 99 تا 16 مرداد 99 کل قراردادهای مسکن کشور 580 هزار و 508 فقره بوده که از این تعداد 298 هزار و 540 فقره مبایعه‌نامه و 277 هزار و 88 فقره اجاره‌نامه بوده است.

وی اضافه کرد: از تاریخ اول فروردین امسال تا 16 مرداد 1400 تعداد کل قراردادهای مسکن کشور با کاهش 6 درصدی به 546 هزار و 88 فقره رسیده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: از اول فروردین 1400 تا 16 مرداد 1400 تعداد کل قراردادهای شهر تهران با رشد منفی 12.2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 105 هزار و 237 فقره کاهش یافته است. این در حالی است که نسبت قراردادهای اجاره طی بازه اشاره شده از 64 هزار فقره سال 99 با رشد 25.12 درصدی به 80 هزار و 452 فقره افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *