sandikay bimeh garn

انتخابات سندیکای بیمه گران در موعد مقرر برگزار می شود؟

تعویق هر نوع انتخاباتی در هر سطحی همواره باعث ایجاد حواشی و تردیدهایی است. لذا تاکید بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر از موارد توصیه شده توسط مسئولان ذی ربط می باشد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت در میابید بارها در برخی اتحادیه ها و سازمانهای صنفی تلاش شده تا انتخابات صنفی به تعویق افتد اما با دخالت وزارتخانه های تابعه، کمیسیون های مربوطه در مجلس و نهادهای نظارتی این انتخابات در موعد مقرر برگزار شده تا از هرگونه شائبه ای جلوگیری شود.
متاسفانه در برخی دوره های انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران ، بعضا تلاش هایی برای تاخیر و تعویق در برگزاری انتخابات دیده شده است.
بر اساس ماده 17 اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران شورای عمومی یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه ای با سابقه مدیریتی را برای مدت دوسال به سمت دبیرکل سندیکا انتخاب خواهد نمود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.
اساسنامه سندیکای بیمه گران صراحت دارد که دوره دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران دو ساله است. دوره دو ساله دبیرکل فعلی 25 شهریور پایان می یابد و بدیهی است ادامه تصدی وی پس از این تاریخ وجاهت قانونی ندارد.

با درک این مهم و اینکه در فرصت زمانی منطقی و عرفی فراخوان های لازم صورت گرفته ، انتظار می رود این دوره از انتخابات نیز همانند گذشته در شان صنعت بیمه برگزار شود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا این انتخابات در موعد مقرر برگزار می شود یا مجدداً انتخابات دبیرکلی این نهاد صنفی با تاخیر برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *