vaksan

تزریق آمپول بجای واکسن «فایزر» با قیمت 50 میلیون!

تصویر روز – مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون هیچ واکسن فایزری به استان مرکزی وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در یکی از شهرستان های استان متاسفانه با قیمت‌های بسیار بالا آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونایی “فایزر” به فروش رسیده و تزریق شده است.

وی افزود: گفته شده قیمت هر دو دوز واکسنی که تزریق شده حدودا ۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

وی از مردم خواست، فریب سودجویان و دلالان این حوزه را نخورند چراکه هنوز به طور رسمی واکسن “فایزر” وارد کشور نشده و اگر هم کسی به صورت قاچاق آورده باشد، از چرخه اصولی و بهداشتی حمل نشده است.

دکتر جمالیان گفت: اینکه روی یک جعبه آرم و نام یک برند خاصی زده یا حک شده باشد، اصلا دلیلی برای اصل بودن یا حتی واکسن بودن محتویات داخل آن نیست.

متولی سلامت استان مرکزی افزود: در این شهرستان، متاسفانه از اعتماد و عدم آگاهی مردم سوء‌استفاده شده و به حدود ۱۵ نفر(تاکنون شناخته شده و احتمالا این تعداد بیشتر هم خواهد شد) این واکسن تقلبی تزریق شده و کارت واکسن نیز صادر شده است.

وی افزود: خوشبختانه واکسیناسیون در استان مرکزی با سرعت خوبی در حال پیگیری است و تقریبا در کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می شود.

وی تاکید کرد: این عملکرد خوب با تلاش همکاران دانشگاه به خصوص معاونت بهداشت و البته همکاری سایر نهادها از جمله سپاه و هلال احمر و … در حال انجام است و تا نهایی شدن و واکسینه شدن کل جامعه نیز ادامه خواهد داشت.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان از مردم خواست به هیچ وجه به دلالان و شیادان این حوزه اعتماد نکنند و واکسن های خود را در زمان های اعلام شده فقط در مراکز معرفی شده و دولتی بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *