977374 139

احتمال بارش و آب گرفتگی در استان‌های شمالی

تصویر روز: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که از بعد از ظهر روز جمعه تا اواخر روز شنبه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل با بارش‌های نسبتاً شدیدتر و احتمال آب گرفتگی رو به رو خواهند شد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، امروز در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی داریم. تنها در استان‌هایی مانند اردبیل، ارتفاعات گیلان، مازندران، البرز و تهران با بارش‌های خیلی پراکنده و خفیف رو به رو خواهیم بود.

در مورد شدت بارش‌، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از این است که در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل طی این مدت بارش‌های نسبتاً شدیدتر هست و آب گرفتگی و مسدود شدن مسیرها را خواهیم داشت که لازم است هموطنان عزیز در این مناطق به این نکته توجه داشته باشند.

همچنین، از امروز تا اوایل روز شنبه در جنوب کشورمان در ارتفاعات زاگرس مرکزی و در ارتفاعات جنوب استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس هم برای بعد از ظهرها و شب‌ها انتظار بارش‌های پراکنده‌ای را داریم.

نکته قابل توجه این است که از بعد از ظهر روز جمعه تا اواخر روز شنبه به سبب عبور امواج تراز میانی جو از روی نوار شمالی کشور استان‌های ساحلی دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش‌ها آغاز می‌شود.

به تدریج در اواخر روز جمعه این بارش‌ها به شمال شرق کشور، یعنی خراسان شمالی و خراسان رضوی هم می‌رسد و رعد و برق و وزش بادهای شدید و کاهش محسوس دما را در این مناطق خواهیم داشت. می‌توان گفت که چیزی حدود ۵ تا ۱۰ درجه هوا در نوار شمالی کشورمان خنک‌تر خواهد شد.

همچنین، وزش بادهای شدید از امروز بعد از ظهر تا اواخر روز جمعه در شمال غرب و غرب کشور شروع و باعث ریزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

از روز شنبه هفته آتی تا اواخر هفته در نوار شرقی کشورمان به ویژه برای سیستان و بلوچستان، منطقه زابل و جنوب خراسان جنوبی وزش بادهای شدید توأم با گرد و خاک را داریم که کاهش کیفیت هوا در این مناطق را در بر خواهد داشت.

تهران برای امروز آسمانی صاف و گاهی در طول روز وزش باد در ارتفاعات را تجربه خواهد کرد.امروز بیشینه دما در ایستگاه مهر آباد به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *