vaksan.2

فعالیت مراکز واکسیناسیون سه شیفته می‌شود

تصویر روز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت: فعالیت مراکز واکسیناسیون کرونا در کشور سه شیفته می‌شود.

به گزارش صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در سفر به اردبیل در دیدار با آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تشکیل صف برای دریافت واکسن در شان مردم ایران نیست و برای حل مشکل صف، فعالیت مراکز واکسیناسیون کرونا در کشور سه شیفته می‌شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: واکسن انبوه از منابع معتبر خارجی خرید و تامین شده است و بر همین اساس عملیات واکسیناسیون کرونا در همه استان‌های کشور باید سرعت بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از تشکیل صف برای انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف کشور بیان کرد: مردم برای دریافت واکسن نباید توی صف بایستند و صف‌های تشکیل شده در مراکز واکسیناسیون باید با افزایش تعداد و ساعت کاری این گونه مراکز برچیده شود.

وی همچنین بر سه شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: هزینه مترتب بر این کار توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد و براین اساس نباید هیچ صفی در مراکز واکسیناسیون وجود داشته باشد.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به ورود یک محموله پنج میلیون دُز واکسن کرونا در روز پنجشنبه، ۱.۴ میلیون دُز در روز جمعه و پنج میلیون دُز در روز شنبه افزود: عملیات واکسیناسیون تا ۶ هفته آینده با سرعت و حجم بیشتری جریان خواهد داشت.

وی، تنها راه کنترل و مهار کرونا را انجام واکسیناسیون همگانی بیان کرد و گفت: علما، روحانیان و ائمه جمعه باید برای تحقق این هدف تبلیغ کرده و مردم را برای انجام واکسیناسیون ترغیب کنند.

وزیر بهداشت افزود: امیدوارم که با اختصاص واکسن‌های تهیه شده، عملیات واکسیناسیون نوبت اول تا چند هفته آینده تمام شده و مراحل برای واکسیناسیون نوبت دوم نیز طی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *