dubai airport

معافیت های گمرکی برای مسافران «اکسپو» دبی

تصویر روز: در آستانه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 گمرک دبی راهنمای گمرکی را برای مسافران منتشر کرد که شامل آشنایی آنها با وسایلی است که هنگام سفر به امارات مجاز هستند.

به گزارش تصویر روز به نقل از اتاق ایران و امارات ، در این لیست همچنین به اقلام ممنوعه و معاف از عوارض و مالیات گمرکی نیز اشاره شده است. این راهنما مواد مجاز ورود و معافیت از حقوق گمرکی در فرودگاه را به شرح زیر اعلام کرد:

– هدایایی که ارزش ورود آنها بیش از 3000 درهم نیست.

– سیگارها به شرطی که تعداد آنها 400 نخ سیگار ، 50 بسته سیگار یا 500 گرم تاباکو (تنباکو خرد شده یا فشرده برای گالن) و بیش از این مقدار مشمول عوارض گمرکی باشد.

– کلیه مسافران 18 سال به بالا که از امارات متحده عربی وارد می شوند یا ا کشور خارج می شوند، باید پول نقد ، چک ، سفته ، دستور پرداخت ، فلزات گرانبها یا سنگ های با ارزش خود را که بیش از 60 هزار درهم ( یا معادل آن ) است به اطلاع بازرس گمرک برسانند.

در مورد مسافران زیر 18 سال و کمتر ، پول در اختیار آنها باید به حد مجاز برای سرپرست یا همراه آنها اضافه شود.

شرایط معافیت از حقوق گمرکی

– چمدان ها و هدایا باید دارای ماهیت شخصی و در مقادیر محدود و غیر تجاری باشند.
– عوارض گمرکی  بر مازاد و ارزشهای دریافتی با مسافر اعمال می شود. در مورد مقادیر و ارزشهای اضافی با مسافران برای اهداف تجاری ، کلیه رویه های گمرکی از نظر تعرفه گمرکی ، ارزش و رویه برای کالاهای وارداتی اعمال و سازماندهی اظهارنامه گمرکی در مورد آنها اعمال می شود.

همچنین این مقاله به برخی از مواد محدود که همراه مسافر هستند و مورد تأیید قرار می گیرند اشاره کرده است. از جمله ، نهال های کشاورزی ، نشریات چاپی یا تصویری ، تجهیزات عکاسی برای فیلمبرداری از اخبار ، فیلم ها یا رویدادهای رسمی ، لوازم آرایشی و غذایی ، حیوانات خانگی از جمله طیور ، پرندگان یخ زده ، دستگاه های بی سیم و الکترونیکی و هواپیماهای بدون سرنشین.

همچنین به همراه داشتن دارو برای استفاده شخصی نباید بیش از سه ماه مصرف بیمار باشد.زیرا مسافر باید نسخه ای از بیمارستان یا پزشک مورد تأیید دریافت کند که شامل مشخصات بیمار باشد و شرح وضعیت سلامتی باشد و همه داروها باید در بسته اصلی قرار داشته و تاریخ انقضا روی آن مطابق روشهای وزارت بهداشت نوشته شده باشد.
موارد ممنوعه نیزعبارتند از: مواد مخدر ، برگهای فلفل ، نوسور ، و همه موارد مغایر با قوانین و رویه های ایالتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *