amlak.1

پیش بینی قیمت مسکن تا 4 سال آینده

تصویر روز: مدیرعامل بانک مسکن گفت: افزایش قیمت‌ها در مسکن باور نکردنی بوده و غیر منطقی است.

به گزارش صدا و سیما؛ محمود شایان با تاکید بر اینکه در بحث مسکن، حباب قیمت داریم؛ افزود: در ابتدای شروع به کار دولت قبل، متوسط قیمت مسکن ۳.۸ میلیون تومان بود و در پایان دولت به بیش از ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت که این افزایش قیمت باور نکردنی و غیرمنطقی بود.

وی با اشاره به رکود غیرتورمی بازار مسکن، گفت: در شرایط رکود، ساخت و ساز رونق می‌گیرد و بخشی از مشکلات بازار مسکن حل خواهد شد.

شایان با اشاره به برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم، افزود: در دولت‌های اول معمولا با توجه به سیاست‌های موجود به سمت رکود حرکت می‌کرده است؛ به عبارت دیگر اگر ۴ سال فعالیت دولت‌ها را بررسی کنیم می‌بینیم که بازار مسکن وارد رکود می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وقتی مسکن در رکود قرار می‌گیرد، بخش ساخت و ساز وارد رونق می‌شود. در واقع سازندگان و انبوه‌سازان از فرصت رکود استفاده کرده و به سمت ساخت‌وساز مسکن می‌روند تا بتوانند در شرایط رونق آن‌ها را به بازار عرضه کنند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: پیش بینی این است که اگر مسکن وارد رکود شود و بخش ساخت و ساز هم رونق بگیرد بخشی از مشکلات مسکن در کشور حل خواهد شد.

شایان درباره قیمت مسکن نیز افزود: قاعدتا نباید در شرایط کنونی بازار به سمت رکود تورمی حرکت کند، ۴ سال فعالیت دولت‌ها در دوره نخست نشان می‌دهد که قیمت مسکن تورمی نبوده و حتی کاهش قیت نیز اتفاق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *