gandom.4

ابلاغ نرخ خرید تضمینی گندم

تصویر روز: مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به ازای هر کیلوگرم ۷ هزار و ۵۰۰ گرم تعیین شده است.

 یزدان سیف در گفتگو با صدا و سیما، افزود: این نرخ پس از انجام کار‌های کارشناسی و بحث‌های مختلف در شورای سیاستگذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ هم قیمت هر کیلوگندم برای خرید تضمینی ۵ هزار تومان تعیین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از تولید محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی جدید به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت.

سیف افزود: براین اساس در سال زراعی جاری قریب به ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد و مطالبات گندم‌کاران نیز به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم درسال زراعی آینده هم منابع مورد نیاز خرید تضمینی تامین و به موقع در اختیار کشاورزان قرارگیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داد و یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت تولید گندم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *