baran.6

هشدار؛ بارندگی شدید در گیلان و مازندران

تصویر روز: سازمان هواشناسی در هشدار سطح نارنجی، از بارندگی شدید در استان‌های گیلان و مازندران برای روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داده است.

به گزارش صداوسیما، براساس اعلام سازمان هواشناسی، زمان فعالیت سامانه بارشی روز (سه‌شنبه) ۱۶ شهریور و زمان پایان آن روز (چهارشنبه) است.

این اطلاعیه می‌افزاید: نوع مخاطره بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و منطقه اثر در روز (سه‌شنبه) استان گیلان و غرب مازندران و روز (چهارشنبه) استان گیلان و مازندران است.

آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه به ویژه در مناطق کوهستانی و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ایی از جمله اثرات این پدیده آب و هوایی است.

سازمان هواشناسی شهروندان را به اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات توصیه کرده است و خواستار آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها برای پیش‌گیری از آبگرفتی معابر، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، توقف عملیات سمپاشی، محلول پاشی و کوددهی در باغات و مزارع و انتقال محصولات کشاورزی و هرگونه اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از خسارات کشاورزی، از جمله به عشایر و دامداران برای عدم چرای دام در ارتفاعات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *