وکالت را نمی توان به عنوان یک کسب و کار تلقی کرد

 

 

ecf97e60 c34a 418c 828a bf8

حسین تفویضی

رییس کانون وکلای دادگستری استان البرز

 

تصویر روز: طرح پیشنهادی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عنوان « تسهیل صدور مجوز کسب و کار» قرار است بزودی در خانه ملت به رای گذاشته شده و در ترازوی سنجش قرار گیرد.

در صورت تصویب ماده ۶ این طرح کلیه فارغ التحصیلان حقوق بدون آزمون مقرر در قانون اخذ کیفیت پروانه وکالت مجاز به دریافت پروانه وکالت خواهند شد.

بدون شک در صورت تصویب این طرح ، سیل وکلای غیر متخصص پا به عرصه جامعه خواهند گذاشت. لذا پیش بینی می شود با تصویب این طرح تسهیل ، حقوق ملت و جامعه مغفول مانده و به فراموشی سپرده شود. و جان و مال مردم در اختیار این افراد قرار گیرد.

بنابراین وکالت را نمی توان تحت هیچ شرایطی به عنوان یک کسب و کار با محوریت تجارت تلقی کرد. زیرا وکالت قبل از آنکه یک شغل و حرفه باشد، یک مسئولیت اجتماعی و جایگاهی برای احقاق حق و اجرای عدالت است. بنابراین تلقی وکالت در حوزه کسب و کار نادیده گرفتن جایگاه اجتماعی این نهاد است.

انتظار مي‌رود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در راستاي كاهش آلام زندگي هم ميهنان تدبيري انديشيده تا در اجراي وظايف خويش در راستای قانون اساسی تعهد و تخصص را با فضيلت و مصلحت مردم آميخته و بدور از شعار زدگی ، تقواي اجتماعي را سرلوحه امور خود قرار دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *