khodro.1

وزیر صنعت: در دیدگاه کلان با واردات خودرو مخالف نیستم

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد.

آقای سیدرضا فاطمی امین در مصاحبه اختصاصی با صدا وسیما افزود: وزرات صمت برای صنعت خودروسازی کشور دو برنامه شش ماهه و دو ساله با توان داخلی مشخص کرده است.

وی با اعلام اینکه هر دو برنامه به صورت همزمان از مهر ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: برنامه کوتاه مدت با هدف رسیدن به اهداف تعیین شده تا پایان سال ترسیم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان را از جمله اهداف وزرات صمت بشمرد و گفت: رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق ۴ ساله خودروسازی کشور ترسیم شده است.

وی در پایان افزود: صنعت خودروسازی و سیاست‌های آن موضوعی وسیع و مهم است که بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ قرار است موضوع واردات خودرو ۲۳ شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

تاکید وزیر صمت بر رقابتی بودن خودرو‌های ایرانی در بازار‌های داخلی و خارجی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رقابت خودرو‌های تولید داخل را باید هم در بازار‌های داخلی و هم در بازار‌های خارجی تجربه کنیم.

آقای سیدرضا فاطمی امین پس از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان این که در دیدگاه کلان با واردات خودرو مخالف نیستم، افزود: این که گفتیم واردات خودرو نخواهیم داشت در ادامه تصمیمی است که از سال ۹۷ گرفته شده و علت آن هم تراز ارزی کشور است یعنی با شدت گرفتن تحریم در سال ۹۷ و کاهش فروش نفت و همچنین کاهش درآمد‌های ارزی، تراز ارزی کشور با محدودیت همراه شد که در پی آن واردات یک سری اقلام از جمله خودرو متوقف شد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که در سال ۱۴۰۴ بتوانیم ۳۰ درصد از خودروی تولید داخل را در بازار‌های صادراتی به فروش برسانیم یعنی خودروساز باید رقابتی عمل کند.

فاطمی امین با بیان این که از ابتدای مهر برنامه شش ماهه و کوتاه مدت خود را برای افزایش تولید و کیفیت خودرو اجرایی خواهیم کرد گفت: هم اکنون با مشارکت خودروسازان و قطعه سازان طرح اصلاح ساختار خودروسازی در حال نهایی شدن است در این مسیر ما پیش نویس را در اختیار ذینفعان قرار می‌دهیم و نظر آن‌ها را جویا می‌شویم سعی می‌کنیم که اولویت‌های مد نظر دولت در زمینه تولید، قیمت، کیفیت و صادرات را در برنامه کسب و کار‌ها و الزامات مورد نظر آن‌ها قرار دهیم این کار مشترک است که امیدواریم هم به اهداف شش ماهه امسال و به اهداف ۱۴۰۴ به دقت دست یابیم.

وی درباره واردات خودروی دست دوم هم افزود: این موضوع مطمئنا در سال ۱۴۰۴ انجام نمی‌شود، اما این که خودروی اقتصادی داشته باشیم در برنامه‌های ما قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *