tafizi

«وکلا» روزهای دلهره آوری را سپری می کنند

تصویر روز: رئیس کانون وکلای استان البرز اعلام کرد: برخی تلاش دارند به نام رفع انحصار فارغ التحصیلان حقوق را بدون رعایت اصول و استاندارد های لازم ، دارای پروانه وکالت نمایند.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای البرز ، حسین تفویضی با بیان این مطلب افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در نهایت با ۲۰۲ رای موافق با کلیات این طرح موافقت کردند.

بررسی طرح در کمیسیون غیر تخصصی

وی گفت: ماده ۶ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مربوط به وکلا بوده و این ماده هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. متاسفانه این ماده در کمیسیون غیر تخصصی طراحی شده که دارای نقاط ضعف بسیار زیادی بوده و آشکارا با قانون اساسی در تعارض است.

وی تاکید کرد: تصویب این ماده ، مواجه با ایراد قانونی اساسی است زیرا طرح تسهیل در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی تدوین شده در حالی که موضوع مربوط به وکلا ماهیت حقوقی داشته و مشمول اصل ۳۵ قانونی اساسی است و ارتباطی با اصل ۴۴ ندارد.

روزهای دلهره آور وکلا

رئیس کانون وکلای استان البرزمعتقد است: وکلا بویژه مدیران کانون های وکلا روزهای دلهره آوری را سپری می کنند زیرا تصویب و اجرای این طرح امنیت شغلی آنان را به خطر انداخته و موجب بیکاری وکلای شاغل بخصوص وکلای جوان خواهد شد.

وی با انتقاد از رسیدگی طرح تسهیل کسب و کار بجای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در کمیسیون جهش تولید گفت: در این کمیسیون غیر مرتبط از وکالت به عنوان یک کسب و کار یاد شده این درحالی است که کسب و کار یک مفهوم اقتصادی است ولی کار وکیل با نگاه به حقوق ملت صورت می گیرد.

نمایندگان با اساتید و کانون های وکلا مشورت کنند

حسین تفویضی در پایان به نامه 267 تن از اساتید حقوق دانشگاه‌های کشور در مخالفت با طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار» اشاره کرد و اظهارداشت: امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بررسی دقیق طرح و مشورت با اساتید حقوق بخصوص مدیران کانون های وکلا که صاحبان اصلی حق می باشند ، مشورت نمایند و با رد این طرح از تبعات زیان ‌بار آن جلوگیری نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *