iran euro

شروع مذاکرات هسته‌ای در چند روز آینده 

تصویر روز: یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک با اعلام اینکه مذاکرات با کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود از آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری المیادین به نقل از یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک از شروع مجدد مذاکرات برجامی ظرف چند هفته آینده خبر داد.

این مقام ایرانی که نامش فاش نشده اظهار داشت که ممکن است به زودی -شاید ظرف چند روز یا چند هفته آینده- بازگشت به مذاکرات وین ازسر گرفته شود.

او در ادامه افزود: «ما در مورد تمایل بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای تردید داریم و منتظر اقدامات دولت بایدن در رابطه با لغو تحریم‌ها و آزادسازی بودجه ایران هستیم.»

این مقام ارشد ایرانی تأکید کرد: «ما آینده خود را به توافق هسته‌ای گره نخواهیم زد و تا ابد منتظر نخواهیم ماند.»

او همچنین اعلام کرد که مذاکرات با کشور‌های منطقه به رهبری عربستان به خوبی پیش می‌رود.

این مقام ایرانی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: «عناصر تروریستی داعش در حال حاضر به افغانستان هجوم می‌آورند و ایران تحرکات آن‌ها را دنبال می‌کند.»

او در انتها به موضوع لبنان پرداخت و اظهار داشت: «ما به تأمین سوخت لبنان تا زمانی که لبنانی‌ها به آن نیاز دارند ادامه می‌دهیم. ایران آماده ساخت دو ایستگاه برای تأمین نیاز‌های لبنان به برق است.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چند روز پیش یک مقام آمریکایی ادعا کرده بود که هیچ نشانه‌ای از آمادگی ایران برای بازگشت به مذاکرات وین به منظور احیای توافق برجام دیده نمی‌شود.

این در حالی است که وزیر خارجه کشورمان به تازگی در دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تأکید کرد که ایران در حال بررسی سوابق مذاکراتی است و به زودی به جریان مذاکرات باز خواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *