terafik.shomal1

سفرهای مردم در پایان تابستان به اوج رسید

تصویر روز: سفرهای جاده‌ای مردم در هفته پایانی تابستان به بالاترین میزان در تابستان و حتی کل امسال رسید و به بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه در روز رسیده است.

به گزارش ایسنا، در هفته‌ای که گذشت سفرهای مردم رکورد شکست و به بالاترین میزان در شهریور ماه و حتی سال جاری رسید. چرا که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در روزهای ۲۶ شهریور ماه تا یکم مهر ماه، متوسط تردد بین استانی به یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۸۹ وسیله نقلیه رسیده که نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از این گزارش پنج درصد و در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

62039693

در این بازه زمانی حدود هشت میلیون و ۶۴۰ هزار خودرو در محورهای برون شهری مشاهده شدند که حدود ۳۳۰ هزار خودور بیشتر از هفته قبل از این گزارش بوده است. در این میان سهم خودروهای تهران و البرز از پلاک‌های غیر بومی کشور بازهم سهمی بیش از ۲۰ درصد داشته و صدرنشین سفرهای جاده‌ای بوده‌اند. پس از آن وسایل نقلیه با پلاک استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران در در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

62039694

اتفاق دیگری که در هفته گذشته رخ داد این بود که به غیر از پنج استان، سفرهای مردم در دیگر استان‌های کشور روند افزایشی نسبت به هفته قبل از آن داشته و بر اساس این آمار ترددهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۶ شهریور ماه تا یکم مهر ماه تنها در استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ترتیب درصد، ۲۴ درصد، ۲۳ درصد، ۱۲ درصد و ۹ درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین افزایش را داشته است.

62039695

همچنین بر اساس گزارش مذکور خوزستان، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان و ایلام بیشترین افزایش تردد بین استانی را با ۲۶ درصد، ۱۷ درصد، ۱۵ درصد، ۱۴ درصد و ۱۴درصد رشد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده و بیشترین کاهش تردد بین استانی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان غربی به ترتیب با منفی ۱۷ درصد، منفی ۱۱ درصد و منفی سه درصد افت اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *