bargh.4

پرونده خاموشی های سراسری در مجلس

تصویر روز: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به دنبال وظیفه ذاتی خود شکایت ها از دستگاه های را مورد بررسی قرار دادند و تعداد از پرونده ها را برای بررسی قضایی به قوه قضاییه ارسال کرد.

به گزارش خانه ملت، اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سه ماهه نخست اجلاسیه دوم مجلس یازدهم 65 نشست برگزار کرده اند که موضوعات متنوعی را مورد بررسی قرار دادند.

از خرداد ماه تا شهریور ماه بالغ بر 542 فقره شکایت به کمیسیون ارسال شده است و هزار و 68 فقره جوابیه واصل شده است. در این سه ماه با پیگیری های کمیسیون، دستگاه ها مربوطه به 215 مورد شکایت پاسخ سوالات را داده اند. اعضای کمیسیون برای بررسی شکایت ها 65 مورد دعوت نامه کتبی برای شاکی و متشاکی ارسال کرده اند. بر اساس اعلام کمیسیون اصل نود، هزار و 29 فقره مکاتبه برای شکایت هایی که در صلاحیت کمیسیون بوده انجام گرفته است.

مهمترین وظیفه نمایندگان عضو کمیسیون اصل 90 بررسی شکایت ها از طرز کار دستگاه ها است، از این رو در جریان بررسی به تخلفی برخورده باشند، برای رسیدگی های قضایی پرونده را به دستگاه قضا ارسال کرده اند، در این سه ماه پرونده هایی به قوه قضاییه ارسال شده است که می توان به ارجاع پرونده معاون اقتصادی وقت رئیس جمهور، اجراع پرونده استاندار وقت سیستان و بلوچستان وارجاع پرونده تخلفات رئیس جمهور وقت اشاره کرد.

با اتمام بررسی برخی پرونده ها، گزارش نظارتی کمیسیون اصل 90 در صحن علنی قرائت شد در سه ماه گذشته گزارش بررسی نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک، گزارش خسارت میلیاردی وزیر نفت به بیت المال در نحوه واگذاری فراقانونی سهام و به تأخیر انداختن بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اقدامات سیاسی-رسانه ای و ارائه گزارش های خلاف واقع به دستگاه های نظارتی و گزارش وضعیت خط لوله گوره-جاسک در صحن علنی مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *