zali.2

سامانه تزریق واکسن در منزل راه اندازی شد

تصویر روز: فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه هم اکنون در پایین ترین سطح پیک بیماری کرونا در تهران قرار داریم گفت: بهترین زمان واکسیناسیون, هم اکنون است.

دکتر علیرضا زالی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما درخصوص اهمیت تزریق واکسن افزود: طبق آمار کسانی که واکسن می زنند ۵ برابر شانس ابتلا بیماری برایشان کمتر می شود و ۲۹ برابر امکان بستری در بیمارستان به عنوان بیمار بدحال برای آنها کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که واکسن نزده اند درگیر بیماری می شوند تاکید کرد: امکان مرگ و میر برای افرادی که واکسن زده اند ۱۱ برابر کاهش می یابد.
وی در خصوص امکانات جدید وزارت بهداشت برای واکسیناسیون افرادی که شرایط حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند گفت: افرادی که به هر دلیلی مانند داشتن بیماری های خاص، معلولیت و کهولت, قادر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون نیستند پس از مراجعه به سامانه www.vaccine.sbmu.ac.ir و ثبت نام در آن، گروه های درمانی به منازل آنها مراجعه و کار واکسیناسیون برای آنها انجام می شود.
دکتر زالی با تاکید بر حضور مردم به مراکز واکسیناسیون افزود: هم اکنون ۱۹ مرکز در تهران علاوه بر مراکز روزانه، بصورت شبانه روز (۲۴ ساعته) در این حوزه به مردم خدمت رسانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *