samsung .1

افزایش 28 درصدی سود سامسونگ

تصویر روز: سامسونگ الکترونیکس از سود ۲۸ درصدی سامسونگ در سه ماهه سوم سال خبر داد.
به تازگی سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده که سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری حدود ۲۸ درصد افزایش یافته که می‌توان گفت بالاترین رشد برای غول کره جنوبی در سه سال گذشته است.

نیمه هادی‌ها نصف سود عملیاتی سامسونگ را در نیمه اول سال به خود اختصاص دادند. افزایش سود عملیاتی به احتمال زیاد به دلیل افزایش قیمت تراشه‌های حافظه در بازار و افزایش فروش صفحه نمایش است که نیاز تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به مدل‌های اصلی آن‌ها را برآورده می‌کند. سامسونگ برآورد کرده که سودش در سه ماهه سوم امسال به ۱۵.۸ تریلیون وون رسیده که تقریباً معادل ۱۳.۳ میلیارد دلار است.

به گفته تحلیلگران صنعت، افزایش قیمت‌ها در تجارت تولید تراشه‌های سامسونگ، احتمالاً سود عملیاتی واحد را نسبت به سال قبل ۷۹ درصد افزایش داده است. سامسونگ همچنین از تقاضا برای تلفن‌های هوشمند تاشو اخیر خود سود برده و پیش‌بینی می‌شود، سهم بازار خود را در این بخش افزایش دهد. گفته می‌شود، این شرکت بیش از دو میلیون دستگاه از گوشی‌های پرچمدار جدید خود را در مدت یک ماه به فروش رسانده است.

انتظار می‌رود سود عملیاتی شرکت در سه ماهه جاری مشابه یا کمی کمتر از سه ماهه سوم باشد. تحلیلگران به انتظارات مبنی بر کاهش قیمت تراشه‌های حافظه مورد استفاده در رایانه‌های شخصی از سه ماهه چهارم به دلیل کاهش قفل‌های جهانی و کاهش عرضه تلفن‌های هوشمند نیز اشاره می‌کنند. کسب و کار تولید تراشه‌های سامسونگ نیز نشانه‌های مثبتی را نشان می‌دهد و این شرکت اخیراً اعلام کرده است که از سال آینده کار روی فرایند ۳ نانومتری تراشه‌های تلفن هوشمند را آغاز کرده و در سال ۲۰۲۵ به فرایند ۲ نانومتری منتقل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *