kelas dars.1

مدارس از اول آبان بازگشایی می‌شود

تصویر روز: سرپرست وزارت آموزش و پروش گفت: در کشور حدود ۵۰ هزار مدرسه از اول مهر بازگشایی شده و از ابتدای آبان بازگشایی مدارس با اولویت امنیت و سلامت دانش آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان قرچک و شهرستانهای استان تهران که در سالن اجتماعات ثقلین برگزار شد، اظهار کرد: دشت ورامین سابقه درخشان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دارد، بخشی از پیروزی انقلاب مربوط به دشت ورامین است و در حوزه دفاع از ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارند و وظیفه مسؤولان را نسبت به مردم این دیار سنگین می کند.

وی گفت: در جلسه ای که حضور داریم نماینده های مدیران، معلمان و انجمن اولیاء مواردی را مطرح کردند که بسیار ارزشمند بود و باید این موارد کارشناسانه بررسی شود تا مشکلات هر چه زودتر رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: حضور امام جمعه شهرستان در مدارس و مسائل و برنامه های فرهنگی و تربیتی باعث شکوفایی و رشد و کیفیت بخشی برنامه های پرورشی و تربیتی می شود که لازم است از این فرصت استفاده شود.

به گزارش فارس ، کاظمی بیان کرد: شهرستانهای استان تهران متغیرهای متفاوت با کل کشور دارد و از نظر زیر ساخت با مشکلات فراوان مواجه هستند که این مسائل وقت زیادی را از مسؤولان اداره کل صلب می‌کند.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در حوزه زیرساختی و امکانات مالی معاونت پرورشی شهرستانهای استان تهران از موفق ترین معاونت های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در کشور می‌باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: هر چقدر فاصله بین مسؤولان اجرایی مدرسه را با مسؤولان وزارت آموزش و پرورش کم کنیم می توانیم موفق باشیم، در این بین مشکلات نیروی انسانی، مشکلات سامانه شاد، مشکلات آموزشی و تربیتی مطرح شد.

کاظمی اظهار کرد: بحث رتبه بندی در دستور کار مجلس قرار دارد و این مشکل رفع می شود چرا که نگاه ویژه نمایندگان مجلس به موضوع بسیار مطلوب است.

این مسوول افزود: ریاست محترم جمهور در جلسات هیئت دولت نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارد و اقدامات در مدت ۶۰ روز برای آموزش و پرورش انجام داده و در این مدت برای آموزش پرورش وقت ویژه تخصص داد و مشکلات را مورد بررسی قرار داد.

وی بیان کرد: باید تغییر شاخصه فضا های آموزشی شهرستان های استان تهران رفع شود، فضاهای آموزشی که در شهرستانهای استان تهران وجود دارد با تخصیص اعتبارات ویژه برای مهر سال ۱۴۰۱ آماده شود و در اختیار آموزش و پرورش ها قرار گیرد.

کاظمی در خصوص اتباع در شهرستانهای استان تهران گفت: باید بررسی شود و کمک هایی که در خصوص بسته های حمایتی که به اتباع تعلق می‌گیرد را به شهرستانهای استان تهران تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: اولین اعتباری که به آمورش و پرورش تخصیص پیدا می کند ۲ میلیارد تومان بابت تجهیزات ورزشی به شهرستان های استان تخصیص است.

وی در خصوص نیروی انسانی در آموزش و پرورش افزود: تولید محتواهای چند رسانه‌ای کار فرهنگیان را در کل کشور دوچندان کرده است، آخرین وضعیت نیروی انسانی در شهرستانهای استان تهران تعیین تکلیف می شود و مشکل نیروی انسانی شهرستانهای استان تهران رفع می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه اذعان کرد: بنده به نوبه خودم تاسف خوردم که در سه سال گذشته فضای ورزشی به شهرستان قرچک اضافه نشده است و ساخت زمین، چمن های مصنوعی و سالن سرپوشیده در دستور قرار دهیم و ساخت دارالقران به‌طور مشارکتی انجام می‌‌شود و ساخت این فضای آموزشی معنوی در دستور کار قرار می‌گیرد و از اعتبارات فرهنگی پرورشی اعتبارات ویژه به سه شهرستان دشت ورامین تخصیص خواهیم داد تا مدارس در باز گشایی مدارس با کمبود اعتبارات فرهنگی تربیتی مواجه نشود.

وی گفت: در کشور حدود ۵۰ هزار مدرسه از اول مهر بازگشایی شده است که میانگین جمعیت آنها حدود ۸ نفر است، از ابتدای آبان بازگشایی مدارس با اولویت امنیت و سلامت دانش آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد و مدارس باید سلامتی دانش آموزان را فراهم کند.

کاظمی افزود: بازگشایی مدارس در شهرها با اولویت حضوری و مجازی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *