bank.parchm

آخرین اخبار از تغییر و جابجایی مدیران بانک ها

تصویر روز: در پی تغییرات قریب الوقوع مدیریت نظام بانکی که قرار است به زودی در کشور اتفاق بیفتد، مدیرعامل فعلی بانک کارآفرین، به احتمال قوی سکاندار بانک ملی می شود.

یک مقام آگاه در گفتگو با «خبرگزاری بازار» اعلام کرد؛ در روزهای آینده تغییرات گسترده ای در سیستم مدیریتی بانک های دولتی و نیمه دولتی رخ می دهد که گماته زنی ها حکایت از رفتن دکتر محمد رضا فرزین، مدیرعامل کنونی بانک کارآفرین به بانک ملی دارد.
وی افزود: هرچند سایر مدیران بانکی نیز در آینده نزدیک دچار تغییر مدیریتی خواهند شد، اما رفتن فرزین به بانک ملی تا ۹۹ درصد قطعی است.
در انتصابات احتمالی جدید مدیران بانک های دولتی، علاوه بر فرزین، گویا قرار است، محمد طالبی، دبیرکل فعلی بانک مرکزی نیز مدیرعامل بانک کشارزی شود وی البته قبلا نیز مدیر عامل این بانک بوده است.
علاوه بر این گمانه زنیها حکایت از انتصاب رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در بانک صادرات و هادی اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت همچنین آیت ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه دارد.
گفتنی است؛ این چرخش مدیریتی و انتصابات جدید در بانک های دولتی و نیمه دولتی در دولت سیزدهم قرار است به زودی انجام شود.

گفتنی است سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سی و یکم شهریور ماه امسال طی حکمی اعضای کمیته انتصابات بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی را منصوب کرد. بر اساس حکم مذکور عباس معمارنژاد، علی صالح آبادی، محمدرضا فرزین، علی نظامی و مهدی اسماعیلی به عنوان پنج عضو کمیته تعیین مدیران عامل بانک ها انتخاب شدند.

به گزارش بازار اما این تغییرات چرخشی در سیستم بانکی تنها در این دولت رخ نداده بلکه معمولاً با تغییر هر دولت این رویه ای است که در سیستم بانکی عملیاتی می شود هر چند که در دولت روحانی تغییرات و گردش مدیران بانک ها بیشتر از دولت های قبلی بود به نحوی که تنها در سال ۹۸ بیش از ۱۱ مدیر تعویض شد. دلیل تغییرات گسترده در سال ۹۸ جوانگرایی و استفاده از نیروهای تازه نفس در این حوزه و نیز اصلاح تدریجی ساختارهای نظام بانکی عنوان شد.

اکنون باید دید تغییرات جدید در سیستم بانکی تنها به دلیل افشاگری های بانکی در کدال و بدهی ها و کارنامه مدیران قبلی است یا یاران دولت جدید قرار است با شرایط سخت و با آرایش جدید در سیستم بانکی به مقابله مشکلات از مسیر بازار پول قد علم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *