ارتقای جایگاه تامین سرمایه بانک ملت

تصویر روز: نماد معاملاتی تامین سرمایه بانک ملت از تابلوی بازار دوم بورس به تابلوی اول (اصلی) ارتقا یافت و به این ترتیب عنوان نخستین و تنهاترین تامین سرمایه فعال در تابلوی بازار اول را به خود اختصاص داد.

تامین سرمایه بانک ملت در حالی از اسفندماه سال 1398 شاهد عرضه اولیه 13 درصد از سهام خود در بورس تهران بود و به عنوان پانصد و سی و ششمین شرکت پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج و در نماد «تملت» عرضه اولیه شد که حال با گذشت کمتر از 19 ماه فعالیت در این بازار، ارتقای رتبه یافت و به فهرست نمادهای معامله شده در تابلوی بازار اول بورس منتقل شد.
در حالی نماد «تملت» به عنوان نخستین تامین سرمایه فعال در بازار سهام در تابلوی بازار اول بورس تهران فعالیت دارد که یکی از شروط اولیه فعالیت در تابلوی فرعی بازار اول داشتن سرمایه مورد نظر و تاییدشده از سوی سازمان بورس اوراق بهادار است که در حال حاضر سرمایه «تملت» بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال است. همچنین شرکت‌های این تابلو باید دارای شناوری سهام حداقل 15 درصدی باشند که درصد شناوری سهام «تملت» 16 درصد است. شفافیت اطلاعاتی، سودآوری مناسب و عدم وجود زیان انباشته در ترازنامه و همچنین برخوداری از نسبت مالکانه نیز از دیگر شرط‌های حضور در تابلوی فرعی بازار اول بورس است که تامین سرمایه بانک ملت تمامی این موارد را داراست.

تملت بورس سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *