انتقاد روزنامه جوان از وزارت جهاد کشاورزی

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی در ادامه وعده‌های ارزانی قیمت کالاهای مصرفی از ارزان شدن قیمت تخم مرغ و کاهش قیمت آن به ۴۳ هزار تومان خبر داد، اما نه تنها قیمت‌ها پایین نیامده بلکه در حال حاضرتخم مرغ‌های درجه ۲ و ۳، به اصطلاح ارزان به صورت محدود در میادین توزیع می‌شود و قیمت آن در مغازه‌ها همچنان ۶۰ هزار تومان است.

مرغداران در توجیه گرانی تخم‌مرغ، از گرانی قیمت نهاده‌ها خبر می‌دهند، اما فعالان بازار دلیل گرانی‌ها را دلالان و برخی فرصت‌طلبان می‌دانند و معتقدند برخی تولیدکنندگان با توزیع قطره‌چکانی تخم‌مرغ، بازار را به دست گرفته و قیمت را گران کرده‌اند. در این میان به جای اینکه وزارت جهاد کشاورزی با رصد تولید و توزیع تخم‌مرغ در سراسر کشور مانع فعالیت فرصت‌طلبان شود و بازار را متعادل کند، تنظیم بازار تخم‌مرغ را به اتحادیه‌ها واگذار کرد و امور توزیع در تهران به اتحادیه مرغ تخمگذار میهن واگذار شد، اما این اتحادیه نیز خلف وعده کرد و نتوانست بازار را تنظیم کند.

از این رو توزیع تخم‌مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام واگذار شد. در پی این اقدام وزارت جهاد کشاورزی که به دلیل گرانی قیمت مرغ و تخم‌مرغ به شدت تحت فشار بود، خبر کاهش قیمت تخم‌مرغ را رسانه‌ای و اعلام کرد قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۴۳ هزار تومان کاهش می‌یابد. از زمان وعده ارزانی قیمت تخم‌مرغ تاکنون یک هفته می‌گذرد، اما هیچ خبری از کاهش قیمت‌ها نیست و خبرهای ارزانی قیمت این کالای پرمصرف در حد وعده باقی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *