havapima

شرط جدید ورود خارجی ها به ایران

تصویر روز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: شرط ورود هر کسی به کشور زدن دو دوز واکسن کرونا است.

دکتر بهرام عین‌اللهی در نشست مشترک وزیران امور خارجه، میراث فرهنگی و گردشگری و بهداشت و درمان که در محل وزارت خارجه با محوریت گردشگری برگزار شد، با ارائه آماری از میزان واکسیناسیون صورت گرفته در کشور در دو دوز اول و دوم گفت: علیرغم واکسیناسیون صورت گرفته و ادامه آن، مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا روند شیوع ویروس در کشور کند شود.

وی با بیان اینکه هر کسی که می‌خواهد وارد کشور شود باید حتما دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد، گفت: ما تلاش‌مان این است که با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری موضوع دیپلماسی سلامت را تقویت کنیم و بتوانیم خدمات بیشتری را به کسانی که به کشورمان برای دریافت تسهیلات بهداشتی مراجعه می‌کنند، ارائه کنیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه ارائه مناسب خدمات بهداشتی به گردشگران سلامت باعث تبلیغ در مورد خدمات بهداشتی ایران خواهد بود و این موضوع منافع خوبی را برای کشور به همراه دارد، گفت:‌ ما به تمام دانشکده‌های علوم پزشکی در مرزها اعلام کرده‌ایم که موضوع گردشگری سلامت را راه‌ بیاندازند. در شهرهای بزرگ نیز ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری سلامت وجود دارد و می‌توانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت:‌ امیدواریم در این جلسه بتوانیم تصمیمات خوبی در عرصه گردشگری و توسعه آن از جمله گردشگری سلامت با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و آیین‌نامه های مربوطه در این زمینه اخذ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *