havashenasi

احتمال لغو پرواز‌ها بدلیل بارندگی و باد شدید

تصویر روز: کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور از لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر و احتمال لغو پرواز‌ها در تهران، سمنان و ۶ استان کشور خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ خانم فریبا گودرزی گفت: امروز در نوار شمالی، مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، مرکز و شرق کشور، همچنین برای شمال بوشهر، فارس، رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد‌های شدید و برای مناطق سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش‌بینی شده است. فردا بارش‌ها در شمال‌غرب، ضعیف می‌شود. اما در استان‌های ساحلی خزر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و هرمزگان، بازندگی ادامه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا اوایل هفته آتی در کشور ادامه دارد، شدت بارش‌های امروز را برای گیلان، مازندران، شمال تهران، گلستان، همدان، مرکزی، اصفهان و بلندی‌های سمنان پیش‌بینی کرد و افزود: بارندگی‌ها در استان‌های نامبرده منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی و تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال کولاک و برخورد صاعقه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان‌های نام‌برده خواهد شد که حتما هموطنان در این استان‌ها تمهیدات لازم را در اینباره در نظر داشته باشند.

وی توضیح داد: از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور، هوا سرد می‌شود. همچنین برای امروز و فردا در شمال‌شرق، شرق، و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان، وزش باد‌های شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است.

به گفته وی، دریای‌خزر برای امروز و فردا مواج و طوفانی است. تهران افزایش ابر را دارد که در ساعات بعدازظهر همراه با بارش باران خواهد بود. تهران نیز در روز‌های آتی سرد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *