15143823 404

پرداخت حقوق به شرط ثبت اطلاعات در «پاکنا»

تصویر روز: طبق قانون برنامه ششم توسعه یکپارچه سازی اطلاعات کارکنان دولت باید اجرایی می‌شد که این موضوع در تبصره بیست قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز تاکید شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سال هاست که با تصویب قانون برنامه ششم توسعه، بندی تحت عنوان درج اطلاعات کارکنان دولت در سامانه ای متمرکز در ماده ۲۹ این قانون آمده است. در این بند اشاره شده دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجمیع تمام پرداخت‌ها به مقامات، روسا، وزارت خانه ها، سازمان‌ها و موسسات و دانشگاه ها، شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و موسسات اعتباری دولتی و سایر شرکت‌های مذکور را به فراهم سازد.

پرداخت حقوق به شرط ثبت اطلاعات کارکنان دولت در پاکنا

پرداخت حقوق به شرط ثبت اطلاعات کارکنان دولت در پاکنا

این موضوع در قانون بودجه 1400 نیز آمده و لزوم اجرای آن را هم از خردادماه امسال بیان کرده است.

پرداخت حقوق به شرط ثبت اطلاعات کارکنان دولت در پاکنا

تبصره ۲۰ این قانون اشاره می‌کند دولت باید از خردادماه امسال اجرای این موضوع را نهایی کند، اما این موضوع به دولت سیزدهم واگذار می‌شود و حالا دولت قصد دارد تا پایان آذرماه این موضوع را خاتمه دهد.

پرداخت حقوق به شرط ثبت اطلاعات کارکنان دولت در پاکنا

عبداله میرزایی، رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف بوده‌اند از خردادماه امسال، تمامی پرداخت‌ها اعم از مستمر و غیرمستمر به تمام کارکنان خود از محل اعتبارات هزینه‌ای و از منابع عمومی و اختصاصی را صرفا پس از ثبت اطلاعات آنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا پرداخت کنند، در حالی که در دولت قبل به این موضوع به صورت جدی پرداخته نشده و اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت کامل و دقیق در سامانه‌های مذکور وارد نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم و با تاکید رئیس جمهوری این موضوع مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت کامل اطلاعات مورد اشاره از شهریور ماه امسال شده‌اند که مجددا موضوع از سوی ایشان در جلسات هیات دولت پیگیری و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا از ابتدای آبان ماه تایید پرداخت حقوق صرفا پس از درج کامل اطلاعات انجام شود.

دستگاه‌هایی که اطلاعات را اعلام نکردند باید تعهد بدهند

میرزایی با اشاره به هماهنگی سه جانبه به بین سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان خزانه داری کل کشور گفت: بر این اساس آن دسته از دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه متبوع را در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد یا تکمیل نکرده‌اند، متعهد می‌شوند طی دو هفته نسبت به ثبت حقوق و مزایای خود در سامانه اقدام کنند، این موضوع منوط به امضای تفاهم و تعهد با بالاترین مقام اجرایی دستگاه است.

برخی دستگاه‌ها همچنان سرپیچی می‌کنند

وی با بیان اینکه اطلاعات ما حاکی از این است که وزرا و روسای سازمان‌های مستقل زیر نظر رییس جمهور دستور اجرای این موضوع را داده و پیگیر هستند افزود: اما متاسفانه در سطح مدیران میانی برخی کوتاهی‌ها رخ داده است و وارد نکردن اطلاعات به دلیل عدم توجه به مصوبات هیات دولت و بخشنامه‌ها و پیگیری‌های سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص است که منجر به تاخیر در پرداخت حقوق دستگاه مورد نظر خواهد شد.

آن‌هایی که اطلاعات ثبت کردند حقوق می‌گیرند

وی تاکید کرد که بدیهی است دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات آن‌ها در سامانه‌های یاد شده به صورت کامل وارد شده است، بدون هیچ مشکلی حقوق آبان‌ماه را دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *