1400090309092000201105

جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تصویر روز: دهمین جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی ذیل کارگروه فرهنگی، اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگان قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اطلاعات، سازمان بسیج اصناف کشور، اتاق اصناف، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و شورای نظارت بر اسباب بازی در سالن شهید سلیمانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

به گزارش اقتصاد پنهان، مهدی کوشا، مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، با بیان این مطلب که دستورالعمل اجرایی کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موضوع مشارکت‌های اجتماعی در پیشگیری از قاچاق، مراحل تصویب در ستاد را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا پس از تصویب، این دستورالعمل از سوی ستاد به مرحله ابلاغ برسد.

پس از درخواست کوشا از اعضا به منظور بیان عملکرد دستگاه متبوع خود در حوزه مشارکت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا و ارز و استماع گزارش فعالیت‎‌‌ها، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی گزارش نهمین جلسه کمیته و اقدامات منتهی به تدوین دستور العمل اجرایی مشارکت‌های اجتماعی در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را برای اعضا تشریح نمود.

سپس پرستار، دبیرکل مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور، ضمن معرفی مجمع و معرفی توانمندی‌های آن، گزارش مختصری از اقدامات خود در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ستاد را بیان کرد و مقرر شد گزارش مبسوط در جلسه آتی برای اعضای محترم ارائه شود.

در ادامه مهدی‌زاده، دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی به عنوان عضو جدید کمیته با بیان معظلات فرهنگی قاچاق در تولید و مصرف اسباب بازی، خواستار توجه ویژه به این موضوع در جلسات آینده کارگروه شد.

در پایان مقرر شد گزارش عملکرد دستگاه‌های عضو در رابطه با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1400 برای دبیرخانه کمیته ارسال شود و رئیس کمیته ضمن جمع‌بندی با بررسی و ارسال گزارش‌ها، نسبت به انتخاب اعضای مؤثر اقدام و گزارش نهایی در خصوص فعالیت اعضاء در جلسه بعدی ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *