omicron.corona

همه کشورها آماده شیوع ویروس «اومیکرون» باشند

تصویر روز: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: نوع جدید ویروس کرونا احتمالا در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد و خطر جهانی «بسیار بالا» افزایش موارد ابتلا به ویروس را به همراه دارد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: نوع جدید ویروس کرونا احتمالا در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد و خطر جهانی «بسیار بالا» افزایش عفونت را به همراه دارد که می‌تواند «عواقب شدید» در برخی مناطق داشته باشد.

این سازمان هشدار داد، امیکرون دارای تعداد بی‌سابقه‌ای از جهش‌های سنبله است و برخی از انها به دلیل تاثیر بالقوه بر مسیر همه‌گیری نگران کننده هستند.

آژانس ملل متحد از ۱۹۴ کشور عضو خود خواست تا واکسیناسیون گروه‌های دارای اولویت بالا را تسریع کنند و با پیش بینی افزایش تعداد موارد، اطمینان حاصل کنند که برنامه‌های کاهش برای حفظ خدمات بهداشتی ضروری وجود دارد.

تا به امروز، هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با امیکرون گزارش نشده، اگرچه تحقیقات بیشتری برای ارزیابی پتانسیل این سویه برای فرار از محافظت در برابر ایمنی ناشی از واکسن‌ها و عفونت‌های قبلی مورد نیاز است.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت آمده است: «افزایش موارد، صرف نظر از تغییر در شدت، ممکن است تقاضاهای زیادی را برای سیستم‌های مراقبت بهداشتی ایجاد کند و ممکن است منجر به افزایش عوارض و مرگ و میر شود. تاثیر آن بر جمعیت های آسیب پذیر، به ویژه در کشورهایی که پوشش واکسیناسیون پایینی دارند، قابل توجه خواهد بود».

این سازمان در جدیدترین دستورالعمل خود تکرار کرد که کشورها باید از «رویکرد مبتنی بر ریسک برای تنظیم به موقع اقدامات بین المللی سفر» استفاده کنند. در این بیانیه آمده است که توصیه‌های بیشتری در راه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *