labaneyat.1

عرضه لبنیات در سامانه بازرگام

تصویر روز: معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در مورد تحویل کالاهای اساسی و چگونگی انجام این فرآیند با شبکه ایران کالا گفتگو کرد.

به گزارش تصویر روز علی رضا جاویدعربشاهی معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه ایران کالا گفت: یکی از راه های مهار گرانی توزیع کالا است. اصلاح نظام توزیع کالاها مسئله مهمی است. سازمان مرکزی تعاون روستایی تصمیم گرفته در کوتاه مدت، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را با قیمت مصوب به طور رایگان درب منزل به دست ان ها برساند. این سازمان با گفتگو با استارتاپ آها و شرکت های دانش بنیان تصمیم گرفت تا هر شرکتی که بتواند سه شرط مدنظر سازمان را اجرا کند، سازمان در فرآیند توزیع کالاها با آنها همکاری داشته باشد. طبق شروط ، کالاها باید به صورت رایگان با قیمت مصوب در کمتر از ۲۴ ساعت به دست مردم برسد و هر شرکت باید بتواند بین دو تا سه هزار درخواست در ثانیه راپوشش دهد. تا الان ۳۳ شرکت درخواست خود را به سازمان ارائه کرده اند که سامانه بازرگام یکی از آن ها است.

وی ادامه داد: سامانه بازرگام از ۱۸ آبان در تهران، ۲۸ آبان در کرج و ۳۰ آبان در اصفهان اقدام به توزیع مرغ و تخم کرده و از ۱۰ آذر توزیع برنج، روغن و شکر در تهران، مرغ و تخم مرغ در یزد، شیراز و مشهد آغاز شده و شهرهای زنجان و همدان هم به این پلت فرم خواهند پیوست. امیدواریم با افزایش تعداد پلت فرم ها بتوانیم میزان توزیع را افزایش دهیم به همین جهت متقاضیان می توانند با سازمان مرکزی تعاون روستایی از طریق آدرس اینترنتی info@carc.ir شرایط خود را اعلام کنند. این شرکت ها باید مشخصات و توانمندی های لجستیک خود را ارسال نمایند تا در کمیته فنی بررسی شود.

جاویدعربشاهی گفت: در حقیقت هدف از توزیع اینترنتی کالا حذف دلالان و واسطه ها در فرآیند توزیع است و این سامانه با موفقیت در تهران در حال خدمات رسانی به همشهریان است. توزیع این محصولات این سامانه تحت عنوان کالای تنظیم بازار، از ۱۸ آبان آغار شده و در آن تخم مرغ ۳۰ عددی به قیمت هر شانه ۳۴هزار تومان و مرغ منجمد کیلویی ۲۰هزار تومان ارائه می شود. درضمن از ۱۰ آذر توزیع برنج، روغن و شکر هم توسط این سامانه انجام می گیرد. کمیته نظارت در سازمان مرکزی تعاون روستایی در هر ساعت بر روند توزیع و قیمت ها نظارت می کند. در شهر تهران کالاهای تنظیم بازار بدون پرداخت هزینه توسط مشتری به دست آن ها می رسد و به زودی برای شهرستان های اطراف تهران هم قابل دسترسی خواهد بود.

وی افزود: مرغ به صورت بسته بندی های ۵ کیلویی و قیمت صدهزار تومان برای هربسته توزیع می شود که این هزینه توسط شرکت توزیع پرداخت شده و اگر فردی برای دریافت بسته ها هزینه ای پرداخت کرد می تواند با ثبت در سامانه بازارگاه سازمان را مطلع کند چون حمل رایگان جزو خطوط قرمز سازمان است.از هفته آینده لبنیات هم به کالاهای موجود در سامانه بازرگام اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *